Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:54:11 GMT

هوای کرج ناسالم است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۶۱۷

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۵۳ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.

بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد به ترتیب ۱۰، ۶۷، ۶۱ و ۶۷ است که بر این مبنا کیفیت هوای اشتهارد در وضعیت سالم و کیفیت هوای دیگر شهرستان‌ها در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزش باد شدید و لحظه‌ای، گرد و خاک و تردد خودروها عامل کاهش کیفیت کلان‌شهر کرج شده است.

بر این اساس ساکنان کرج به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

کد خبر 5494875

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان کرج سازمان محیط زیست آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا احتکار خطبه های نماز جمعه هدفمندی یارانه ها آمار کرونا گرد و خاک خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

کیفیت هوا  در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق