Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-09@03:46:40 GMT

کاهش ۷۲۳ کیلومتری مسیر تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۸۷۵

کاهش ۷۲۳ کیلومتری مسیر تهرانی‌ها

به گزارش «نماینده»، شعبانی در خصوص اصلاح تقاطع های بزرگراهی در تهران گفت: ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در تهران داریم که تقریبا حدود ۹۸ تقاطع ناقص هستند که این تقاطع های ناقص حدود ۷۸۲ کیلومتر راه مردم را اضافه می‌کنند.

وی افزود: مثلا شما هنگامی که از بزرگراه چمران به سمت شمال حرکت می‌کنید به سمت همت غرب دسترسی ندارید و باید به خیابان ملاصدرا و شیخ بهایی بروید تا دسترسی پیدا کنید و چهار الی پنج کیلومتر مسیر طولانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا تقاطع بزرگراه بابایی و بزرگراه باقری ایراد دارد به گونه ای که شما نمی توانید از بزرگراه باقری به سمت بابایی غرب حرکت کنید و یا از بابایی غرب به سمت باقری جنوب دسترسی ندارید و این دو مسیر، ۱۲ کیلومتر راه را طولانی می‌کند در حالیکه با ۵۰۰ متر مسیر اصلاحی می‌توان این مشکل را حل کرد.

معاون فنی شهرداری تهران  با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین، سالانه صرف این دور بودن مسیرها می شود، گفت: علاوه بر بنزین، وقت، رضایت و ... مردم نیز تلف می شود.

وی با بیان اینکه وقتی این مسیرها اصلاح شود، مسیر تبدیل به ۵۷ کیلومتر می شود، اظهار کرد: یعنی با اصلاح تقاطع ها ۷۲۳ کیلومتر راه مردم کوتاه می شود و برای درک بهتر مثالی می زنم که کمربندی جنوب تهران که از آبیک قزوین شروع می شود و به انتهای ضلع جنوب فرودگاه امام خمینی (ره) می رسد ۳۰ کیلومتر راه را کوتاه کرده و حالا ما می‌خواهیم ۷۲۳ کیلومتر راه را در تهران کوتاه کنیم.

شعبانی با بیان اینکه این موضوع در شورای شهر تهران نیز تصویب شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ دو تقاطع در سه راه باقرشهر و پل ثامن تکمیل و به بهره برداری رسید و در سوم خرداد ماه نیز سه تقاطع دیگر تکمیل و تحویل داده می‌شود که تقاطع بلوار فرحزادی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، تقاطع خیابان شکوفه و بزرگراه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ و پل سلیمی جهرمی در غرب صادقیه قرار دارد.

وی افزود: با تکمیل این پنج تقاطع ۲۰ کیلومتر راه اضافه را به دو کیلومتر تبدیل کردیم.

شعبانی با بیان اینکه در سال جاری، ۱۸ تقاطع اصلاح می شود، گفت: با اصلاح این تقاطع‌ها ۱۲۳ کیلومتر راه را به ۸.۵ کیلومتر تبدیل می کنیم که علاوه بر صرفه جویی در وقت و بنزین شاهد کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بزرگراه های تهران شورای شهر شهرداری تهران نماینده کیلومتر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگ‌راه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری با بیان اینکه ارتقای تمام محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم‌مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش‌آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم می‌سازد اما راه‌های این خطه به‌ویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل‌ونقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.

کد خبر 751630

دیگر خبرها

  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • آغاز اصلاح حادثه‌خیزترین تقاطع جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • اصلاح حادثه خیزترین تقاطع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم