Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خیام نکویی گفت: امیدوارم بازدید از این نمایشگاه فتح بابی باشد برای همکاری‌های بیشتر بین شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت دارند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: در کنار دستیابی به فناوری‌های نوینی که مرتبط با کشاورزی هستند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم؛ در فناوری نانو امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه رتبه اول را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه چهارم را در فناوری نوین به دست آورده است و در بیوتکنولوژی رتبه دوازدهم را داراست.

این مقام مسئول گفت: همه این دستاورد‌ها به لحاظ اتکایی است که به نیرو‌های جوان و نخبه خودمان داریم، مطمئن باشید اگر سال آینده و یا سال‌های بعد‌تر در این نمایشگاه شرکت کنید فناوری‌های جدیدتر را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی خواهید دید.

خیام نکویی گفت: ما امروز نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر بین کشور‌های همسایه و دوست و برادر هستیم، این امر به طور ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است بنابراین ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در فناوری‌هایی که به آن دست یافته ایم آماده انتقال آن به کشور‌های همسایه هستیم.

او گفت: در حوزه بخش کشاورزی بیش از ۶۰۰ فناوری آماده انتقال به کشور‌های دیگر داریم، دعوت می‌کنم از مهمانان خارجی که مایل هستند این فناوری‌ها را از نزدیک ببینند به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تشریف بیاورند و از نزدیک فناوری‌ها را بازدید کنند.

او با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما استفاده از فناوری‌های نوین در توسعه فناوری‌های بخش کشاورزی است، گفت: ما از فناوری‌های نانو می‌توانیم به شکل گسترده در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و برای افزایش طول عمر بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های مکانیزاسیون استفاده کنیم.

خیام نکویی با تاکید بر اینکه نتیجه تکیه بر محققین و دانشمندان این می‌شود که شما می‌توانید روی پای خود بایستید و نیاز‌های خود را مرتفع کنید، گفت: آماده انعقاد تفاهم نامه برای انتقال دانش‌های فنی به کشور‌های همسایه هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشد چشمگیر فناوری نمایشگاه دام شیراز جهاد کشاورزی فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور