Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@01:34:35 GMT

ثبت اولین مورد «آبله میمون» در فلسطین اشغالی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۰۵۱

ثبت اولین مورد «آبله میمون» در فلسطین اشغالی

یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با تصمیم سازمان جهانی بهداشت برای برگزاری نشست اضطراری درخصوص شیوع ویروس «آبله میمون»، اولین مورد از این بیماری در فلسطین اشغالی نیز دیده شد.

یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، بیمارستان ایچیلوف خبر داد، یک مرد ۳۰ ساله که اخیراً به اروپای غربی سفر کرده بود با علائم بیماری آبله میمون به اورژانس مراجعه کرد. او اکنون در قرنطینه بستری شده و شدت بیماری او خفیف گزارش شده است.

وزارت بهداشت رژیم موقت صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از هر فردی که وارد فلسطین اشغالی می‌شود و علائمی مانند تب و جوش‌های تاول‌زا را تجربه می‌کند خواست سریعاً به پزشک مراجعه کند.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشورهای انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

به نوشته هاآرتص، فرانسه، آلمان، بلژیک و استرالیا نیز روز جمعه اولین موارد ابتلا به آبله میمون را تایید کردند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

در شرایطی که شمار افراد مشکوک به ابتلا به آبله میمون در قاره اروپا به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت خواستار برگزاری نشست اضطراری در روز جمعه شده است. 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فلسطین اشغالی آبله میمون اولین مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انجام عملیات ضد صهیونیستی در شهر الرمله در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند در این حمله که بعدازظهر امروز (جمعه) انجام شد، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه شلیک نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی را نشان می‌دهد که ادعا شده این جوان، حمله با چاقو را انجام داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون هویت عامل این حمله را اعلام نکرده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

به گفته این رادیو، یک قبضه سلاح دست ساز نیز در محل حادثه یافت شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی