Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:57:27 GMT

یزد دومین استان کشور در بروز بیماری فشار خون است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۸۷۷

یزد دومین استان کشور در بروز بیماری فشار خون است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محسن میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: پرفشاری خون یکی از بیماری‌های مزمن و غیر واگیردار است که به علت فقدان علامت بارز در مراحل اولیه و پیامد‌های خطرناکش به قاتل خاموش معروف شده است.

وی افزود: فشار خون یکی از علائم اصلی حیاتست، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شود، فشارخون بالا می‌رود، فشار خون بالا به این دلیل که اکثراً هیچ علامتی ندارد، گاهی کشنده بی سر و صدا نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار خون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی که دچار بیماری فشار خون بالاست، به هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر ازحد طبیعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: فشار خون بیماری به ظاهر ساده، اما عوارض جبران ناپذیری دارد و بر اساس آخرین پیمایش و بررسی‌های صورت گرفته، حدود سی و نه درصد گروه سنی بیست تا هفتاد سال از شهروندان یزدی گریبان گیر بیماری فشار خون بالا هستند

میرزایی تصریح کرد: تشخیص بیماری فشار خون بسیار آسان است و با دستگاه فشار سنج با رعایت استاندار‌های مطرح شده نظیر طرز صحیح نشستن به راحتی قابل تشخیص است و لازم است فشار خون توسط تمام شهروندان به صورت دوره‌ای چک شود.

وی خاطرنشان کرد:کاهش مصرف نمک نیم ساعت پیاده روی تند و مصرف میوه و سبزیجات و دوری از تنش و استرس کم هزینه‌ترین راه هاییست که سلامت رو در برابر این بیماری تضمین می‌کند.

معاون علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که مردم یزد در مصرف میوه و سبزیجات در پائین‌ترین رده‌های استانی در کشور و مصرف نمک و همچنین در زمیته کم تحرکی بدن در جزو اولین استان کشور هستیم، بیان کرد: افزایش استرس، کم تحرکی، چاقی و کشیدن سیگار از عوامل بروز فشار خون است و فشار خون بالا، در صورتی که کنترل نشود، به رگ‌های مغز، قلب، کلیه و چشم آسیب می‌رساند و به همین خاطر اهمیت کنترل و پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: فشار خون استان یزد دکتر میرزایی علوم پزشکی شهید صدوقی بیماری فشار خون فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب