Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اراده دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای دوست بویژه کشورهای اسلامی، گفت: پیوندهای مکتبی و دینی می‌تواند قوام‌بخش روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی باشد و آذربایجان شرقی آماده است با تمام ظرفیت‌های خود برای گسترش روابط با این کشورها تلاش کند.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در دیدار با سفیر الجزایر در ایران، با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، گفت: انقلاب مردم الجزایر که منجر به آزادی این ملت از یوغ استعمار شد، مانند آزادی مردم ایران از سلطه طاغوت بود و دو ملت از این نظر دارای احترام متقابل برای یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: روابط ایران و الجزایر، همواره روابطی خوب و در جهت مواضع مشترک در مجامع بین‌المللی بوده و امیدواریم سفیر محترم الجزایر، برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف مأموریت موفقی داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تشریح برخی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: تبریز و آذربایجان شرقی از مناطق مهم و تأثیرگذار کشور هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی، فعالیت صنایع مختلف، میزان صادرات، ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه انسانی موقعیت ممتازی در کشور دارند.
 
وی با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه، گفت: تبریز به عنوان یک قطب فرهنگی و اقتصادی در منطقه مطرح بوده و محور گفت‌وگوهای فرهنگی و تمدنی با مردم کشورهای همسایه به شمار می‌رود.
 
خرّم خاطرنشان کرد: اراده دولت آیت‌الله رئیسی، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دوست بویژه کشورهای اسلامی است که این روابط می‌تواند توسعه مناسبات در سایر زمینه‌ها را هم تسهیل کند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم سفر آقای سفیر به تبریز، نقطه شروعی برای همکاری‌های مشترک آذربایجان شرقی با الجزایر باشد که لازمه آن، ارتباط فعالان اقتصادی دو طرف و آشنایی با ظرفیت‌های یکدیگر است.
 
سفیر الجزایر در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و تمدنی تبریز، به عمق روابط دوستانه و برادرانه دو کشور اشاره کرد و گفت: این نخستین سفر من از زمان آغاز مأموریت در ایران است و امیدوارم فرصتی برای ایجاد و تقویت همکاری مشترک الجزایر با آذربایجان شرقی فراهم کند.
 
علی عروج با اشاره به اینکه اقتصاد، مسأله نخست الجزایر در اوضاع کنونی است، افزود: من علاوه بر مأموریت سیاسی، یک مأموریت اقتصادی هم برای خود لحاظ می‌کنم و در دیدار با مسئولان ایرانی به این نتیجه رسیدم که دو کشور در حوزه روابط اقتصادی دیدگاه‌های مشابهی دارند.
 
وی با بیان اینکه روابط اقتصادی دور کشور در سطح روابط سیاسی نیست، افزود: انطباق دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور و روابط برادرانه دو ملت، می‌تواند مشوق ما در حوزه روابط اقتصادی باشد که ظرفیت‌ها و امکانات تحقق این امر نیز به اندازه کافی وجود دارد.
 
سفیر الجزایر در ایران به ظرفیت‌های اقتصادی کشورش اشاره کرد و گفت: قوانین ما در حوزه سرمایه‌گذاری بسیار انگیزه‌بخش است و علاقه‌مندیم که سرمایه‌گذاران ایرانی، حضور بیشتر و فعال‌تری در الجزایر داشته باشند.
 
وی، ناآشنا بودن فعالان اقتصادی دو کشور نسبت به ظرفیت‌های یکدیگر را بزرگترین مانع توسعه روابط اقتصادی عنوان کرد و گفت: بازار الجزایر یک بازار مستعد سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌هاست و با توانمندی که از تولیدکنندگان ایرانی سراغ دارم، مطمئناً می‌توانند در الجزایر موفق باشند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی روابط اقتصادی توسعه روابط ظرفیت ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید ۲ کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره میبریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر ۲ کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا ۲ کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات