Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:57:32 GMT

سبد گردان صوری بورس دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۳۴۳

سبد گردان صوری بورس دستگیر شد

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های اخلال در بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار پرونده‌ای با موضوع سبد گردانی و مشاوره سرمایه گذاری در معاملات در دستورکار این پلیس قرار گرفت که در این راستا فردی که ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

وی عنوان داشت: متهم س.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

س از طریق فضای مجازی با جذب دنبال کننده با شگردهای مختلف، بدون اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خود را به عنوان سبد گردان و مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه معرفی می‌کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان به سرمایه گذاران بورس توانسته بود اعتماد اشخاص را به خود جلب کند تا جایی که کاربران حاضر به در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود به وی می‌نمودند و متهم با دسترسی به پرتفوی شخصی آنها مبادرت به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی متواری شده بود که با اقدام فنی پلیس دستگیر و به دادسرا فرستاده شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با توجه به فراگیر شدن سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه و همچنین کانال‌ها و محتواهای به ظاهر آموزشی در فضای مجازی که بعضاً برای کلاه برداری و منافع شخصی ساخته می‌شوند از شهروندان خواست تا با دید باز و آموزش‌های لازم وارد این بازار شوند و از افشای اطلاعات حساب‌های شخصی خودداری نمایند، لذا مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ یا پلیس فتا تماس بگیرند.

کد خبر 5495057 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ولیپور گودرزی بورس پلیس امنیت اقتصادی شهرداری تهران قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلودگی هوا علیرضا زاکانی شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران غلامحسین محسنی اژه ای ترافیک قوه قضاییه احتکار قاچاق پلیس راهور شهر تهران عزت الله ضرغامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد