Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» گفت: متاسفانه سرمایه‌های سرگردان و بلاتکلیفی که منشا مشخصی ندارند، وارد سینما شده و به نظر می‌رسد چون زحمتی برای کسب این پول ها کشیده نشده دستمزدها را بیش از اندازه بالا برده است.

مسعود آب پرور در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایران اکونومیست و در توضیح اثرات و پیامدهای همه گیری ویروس کرونا بر سینما و صنعت تصویر بیان کرد: همه گیری کرونا در بسیاری از مشاغل و حِرف در تمام دنیا اثرگذار بود و یکی از حِرفی که بسیار از این همه گیری آسیب دید سینما بود؛ دلیل این موضوع هم مشخص بود و آن این بود که سینما در جمع است که معنا پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و در کار سینما چه در زمان تولید و چه در زمان پخش و نمایش باید یک اجتماعی وجود داشته باشد تا سینما اتفاق بیفتد.

کارگردان سریال هوش سیاه (۱۳۸۹) و (۱۳۹۲) ادامه داد: لذا سینما چه در مرحله تولید، چه در پخش و مواجهه با تماشاگر در این دو سال اخیر بسیار آسیب دید؛ این آسیب در سینمای ایران به نوعی مضاعف هم بود و چون این سینما پیش از کرونا هم بسیار آسیب پذیر بود و بین سینمای دولتی و خصوصی بلاتکلیفی داشت، بیش از اندازه آسیب دید.

راه اندازی همیشه سخت تر از متوقف کردن است

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم پایان همه گیری کرونا همچنان در فروش گیشه رکودی در سینمای ایران وجود دارد، اظهار داشت: سینمای ایران لوکوموتیو سنگینی است که بعد از کرونا از حرکت واماند و طبیعی است که نیروی محرکه ای برای راه انداختن این ماجرا لازم دارد اما با رخدادهای اقتصادی ای (تورم و تحریم) که در این مدت روی داد، این لوکوموتیو به خودی خود سنگین تر هم شد.

آب پرور تاکید کرد: باید همواره در یاد داشته باشیم که راه اندازی همیشه سخت تر از متوقف کردن است. بر این اساس و به صورت طبیعی راه اندازی دوباره این لوکوموتیو دشوار است.

پلتفرم‌ها مزاحمتی برای سینما ندارند

بازیگر سریال‌های ستارخان (۱۳۹۶) و ایراندخت (۱۳۹۶) در توضیح این مطلب که پلتفرم‌ها تضاد و تقابلی با سینما و مخاطبان سینما ندارند، خاطرنشان کرد: پلتفرم ها تزاحم و مزاحمتی برای سینما ندارند؛ حضور و وجود پلتفرم ها مانند یک بازار جدید است و در صورتی که  هوشمندانه با آن برخورد شود، می تواند عرصه را برای سایر اقلام بازار داغتر کند.

وی تصریح کرد: اگر در ارائه مجوز و تولیدات و نحوه پخش تنگ نظری نداشته باشیم و چشم دیدن این را داشته باشیم که مردم بتوانند آثار درخشان تر و بهتری را شاهد باشند، می توان بازار پلتفرم ها را گرمتر و پراقبال تر کرد.

سرمایه های سرگردان و بلاتکلیفی وارد سینما شده‌اند

کارگردان مجموعه نمایشی لژیونر (۱۳۹۶) در پاسخ به این پرسش که چرا دستمزدهای بالای شبکه نمایش خانگی جنسی از افزایش اغراق آمیز دستمزدها را برانگیخته است، بیان کرد: بله متاسفانه سرمایه های سرگردان و بلاتکلیفی که منشا مشخصی ندارند، وارد سینما شده اند و به نظر می رسد که چون زحمتی برای کسب این پول ها کشیده نشده در حوزه دستمزدها، دستمزدها را بیش از اندازه بالا برده و خود به خود تعداد زیادی از تهیه کنندگان بخش خصوصی را از گردانه خارج کرده است.

آب پرور در توضیح این موضوع که این سرمایه های سرگردان برای حوزه تخصصی خودش هم مشکلاتی را موجب است، گفت: دو سه بار خیز برداشتیم که در پلتفرم ها کارهایی را تولید کنیم اتفاقا قصه های مناسبی هم وجود داشت اما اساسا نتوانتسیم. در این میان سرمایه گذارنی هم ابراز تمایل کردند منتهی تولید کار به واسطه هزینه ها و ... بالا رفت و ما اساسا جا ماندیم و متاسفانه نتوانستیم که وارد تولید شویم.

سینمای ایران بردوراهی سرمایه و استقلال سرگردان است

نویسنده فیلم سینمایی ترانزیت (سیدعلی سجادی‌حسینی ۱۳۷۲) در توضیح عمده ترین مشکل سینمای ایران یادآور شد: نوعی از بلاتکلیفی بزرگ وجود دارد و آن این است که سینما می خواهد خصوصی و تکلیفش مشخص باشد و خودش برای خودش تصمیم بگیرد اما از سوی دیگر شاهد این هستیم که به سرمایه های دولتی به شدت نیاز دارد و دولت هم از متولی گری در حوزه سینما اساسا دست برنمی دارد؛ ترکیب این دو وجه کار را دشوار می سازد.

وی ادامه داد: به اندازه کافی در طی سالها زمان گذشته و این سردرگمی هنوز در این زمینه وجود دارد. فکر می کنم سیاست های کلان مزاحمت های بسیاری را ایجاد کرده و سینمای ایران باید هرچه سریعتر به سمت صنعتی شدن پیش برود. در صورتی که ما به سمت سینمای صنعتی پیش برویم شاید همه این مشکلات ترفیع شده و اوضاع به سامان برسد.

آب پرور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر مشغول چه کاری است، اظهار داشت: تازه فیلمبرداری سریال مستوران را برای شبکه یک سیما به پایان رسانده ام و در حال آماده سازی آن برای پخش هستیم. یکی دو قصه هم برای تولید فیلم سینمایی در دست دارم که باید ببینیم چگونه پیش می رود.

به گزارش ایران اکونومیست، مسعود آب‌پرور (زاده ۲ تیر ۱۳۴۰ در تهران) کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون دانش‌آموخته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر است. از فعالیت‌های وی می‌توان به کارشناسی فیلم‌نامه و فیلم در بنیاد سینمایی فارابی و تأسیس کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی اشاره کرد.

آب‌پرور کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۷۴ در سریال ستاره قطبی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار بعدیش مانند سریال هوش سیاه ۲، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مسعود آب‌پرور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مجید مظفری، ملیحه نظری، حسین سحرخیز و حمید دلشکیب را تجربه کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سینمای ایران ، شبکه یک سیما ، مسعود آب پرور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینمای ایران شبکه یک سیما مسعود آب پرور سرمایه های سرگردان وارد سینما شده مسعود آب پرور سینمای ایران پلتفرم ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد تولید و فروش پژو کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در فروردین ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت حدود ۴۰ درصدی همراه شد تا زنگ خطر برای تولید این خانواده محبوب خودرویی به صدا در آید. تولید گروه پژو در فروردین امسال حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ایران خودرویی‌ها نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

آبی‌های جاده مخصوص در فروش گروه پژو نیز افت حدود ۱۱ درصدی را در بازه زمانی یاد شده در کارنامه ثبت کردند.

بررسی آمار فروش ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز طی فروردین ۱۴۰۳ بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو برای متقاضیان فاکتور کرده است.

آمار فروش گروه پژو در سال ۱۴۰۲ از فروش حدود هشت هزار و ۴۵۰ دستگاه انواع پژو حکایت می‌کند.

با توجه با اتفاق‌هایی که برای پژو پارس در سال گذشته افتاد به نظر می‌رسد بخشی از این افت تولید و فروش گروه پژو مربوط به پژو پارس باشد.

علاوه بر پژو پارس شاهد هستیم که ایران خودرویی‌ها تولید پژو ۲۰۶ را هم به طور کامل متوقف کردند.

آن طور که مشخص است آبی‌های جاده مخصوص در گروه پژو تمرکز خود را روی خانواده پژو ۲۰۷ قرار داده‌اند.

مدیران ایران خودرو به طور شفاف مشخص نکرده اند که تولید پژو پارس تنها تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند یا اینکه با توجه به مجوز افزایش قیمت تولید این خودرو همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

چنانچه تولید خانواده پژو پارس ادامه دار نباشد و تنها خانواده خودرویی که آبی‌های جاده مخصوص تولید آن را ادامه می‌دهد پژو ۲۰۷ باشد باید گفت که دیگر گروه پژو بخش بزرگی از کیک تولید و فروش این خودروساز را به خود اختصاص نخواهد داد.

چنانچه این اتفاق بیفتد باید دید ایران خودرو ظرفیت از دست رفته پژو را چگونه با سایر محصولاتش پُر خواهد کرد.

سیگنال ارسال شده از سوی اطلاعات کدال این خودروساز به بازار می‌تواند روی قیمت گروه پژو اثر گذاشته و نمودار قیمت‌ها را صعودی کند.

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»