Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با مسئله اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و فلسفه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با سیاست و فلسفه‌ای ایجاد شد. فلسفه یارانه‌ها که در دولت محمود احمدی‌نژاد به وجود آمد، از این قرار بود که فقط به محرومین داده شود؛ اما سیاست‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که این یارانه‌ها به همه مردم تعلق گرفت حتی افرادی که در خارج از کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه در گذر زمان هدف در پرداخت یارانه‌ها تغییر کرد، تصریح کرد: در دولت حسن روحانی همین روند برای تخصیص یارانه‌ها به همه مردم ادامه یافت. نهایتا بعد از پیشنهاد اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری وقت، برای ایجاد ارز ۴۲۰۰، شاهد رانت‌ها، دزدی‌ها و فسادهای بسیاری بودیم.

ابراهیمی با بیان اینکه دولت یارانه کالاهای اساسی را پرداخت می‌کرد تا ارزان به دست مردم برسد، عنوان کرد: متاسفانه سرنوشت کالاها به چند صورت تغییر می‌کرد و به دست مردم نمی‌رسید، برخی کالاها در گمرک ناپدید می‌شدند یا گاهی مشخص نبود بیرون از گمرک به کجا رفته‌اند، گاهی سودجویان کالاها را از طریق مرز به کشورهای همسایه می‌فروختند، برخی دیگر در داخل کشور احتکار می‌کردند و مدتی بعد اجناس را به قیمت آزاد به فروش می‌رساندند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دولت قبل میلیاردها دلار از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی خرج می‌کرد، اما چیزی به مردم و مصرف کنندگان نمی‌رسید، گفت: دولت سیزدهم در این زمینه فداکاری کرده است، چراکه هیچ دولتی جرئت نمی‌کرد این کار را انجام دهد، حجت‌الاسلام رئیسی در این باره قدم خوبی برداشت و اقدام مهمی را شروع کرد.

وی تصریح کرد: اگر رئیسی بتواند این جراحی را با مشارکت مردم و مسئولان به نتیجه برساند، اقتصاد کشور علیرغم همه تحریم‌ها شکوفا خواهد شد و وضعیت مردم نیز بهتر می‌شود. با این روند امید است یارانه ۴۲۰۰ تومانی به طیف نیازمند و مصرف کنندگان واقعی برسد.

ابراهیمی، حذف ارز ترجیحی در دولت سیزدهم را برنامه‌ای خوب دانست و خاطرنشان کرد: همه کارشناسان و دانشمندان اقتصادی اتفاق نظر دارند که این کار باید انجام شود و مقام معظم رهبری هم آن را تایید کرده‌اند، بنابراین امیدواریم با تلاش دولت و همراهی مردم این برنامه نتیجه‌بخش باشد.

کد خبر 5495047

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جامعه روحانیت مبارز هدفمندی یارانه ها رئیسی حجت الاسلام رئیسی اسحاق جهانگیری حسین ابراهیمی مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ایران جمهوری اسلامی ایران علی بهادری جهرمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تهران محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان امور خارجه هیئت دولت صحن مجلس ۴۲۰۰ تومانی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال