Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با مسئله اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و فلسفه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با سیاست و فلسفه‌ای ایجاد شد. فلسفه یارانه‌ها که در دولت محمود احمدی‌نژاد به وجود آمد، از این قرار بود که فقط به محرومین داده شود؛ اما سیاست‌ها به گونه‌ای تغییر کرد که این یارانه‌ها به همه مردم تعلق گرفت حتی افرادی که در خارج از کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه در گذر زمان هدف در پرداخت یارانه‌ها تغییر کرد، تصریح کرد: در دولت حسن روحانی همین روند برای تخصیص یارانه‌ها به همه مردم ادامه یافت. نهایتا بعد از پیشنهاد اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری وقت، برای ایجاد ارز ۴۲۰۰، شاهد رانت‌ها، دزدی‌ها و فسادهای بسیاری بودیم.

ابراهیمی با بیان اینکه دولت یارانه کالاهای اساسی را پرداخت می‌کرد تا ارزان به دست مردم برسد، عنوان کرد: متاسفانه سرنوشت کالاها به چند صورت تغییر می‌کرد و به دست مردم نمی‌رسید، برخی کالاها در گمرک ناپدید می‌شدند یا گاهی مشخص نبود بیرون از گمرک به کجا رفته‌اند، گاهی سودجویان کالاها را از طریق مرز به کشورهای همسایه می‌فروختند، برخی دیگر در داخل کشور احتکار می‌کردند و مدتی بعد اجناس را به قیمت آزاد به فروش می‌رساندند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دولت قبل میلیاردها دلار از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی خرج می‌کرد، اما چیزی به مردم و مصرف کنندگان نمی‌رسید، گفت: دولت سیزدهم در این زمینه فداکاری کرده است، چراکه هیچ دولتی جرئت نمی‌کرد این کار را انجام دهد، حجت‌الاسلام رئیسی در این باره قدم خوبی برداشت و اقدام مهمی را شروع کرد.

وی تصریح کرد: اگر رئیسی بتواند این جراحی را با مشارکت مردم و مسئولان به نتیجه برساند، اقتصاد کشور علیرغم همه تحریم‌ها شکوفا خواهد شد و وضعیت مردم نیز بهتر می‌شود. با این روند امید است یارانه ۴۲۰۰ تومانی به طیف نیازمند و مصرف کنندگان واقعی برسد.

ابراهیمی، حذف ارز ترجیحی در دولت سیزدهم را برنامه‌ای خوب دانست و خاطرنشان کرد: همه کارشناسان و دانشمندان اقتصادی اتفاق نظر دارند که این کار باید انجام شود و مقام معظم رهبری هم آن را تایید کرده‌اند، بنابراین امیدواریم با تلاش دولت و همراهی مردم این برنامه نتیجه‌بخش باشد.

کد خبر 5495047

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جامعه روحانیت مبارز هدفمندی یارانه ها رئیسی حجت الاسلام رئیسی اسحاق جهانگیری حسین ابراهیمی مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ایران جمهوری اسلامی ایران علی بهادری جهرمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تهران محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان امور خارجه هیئت دولت صحن مجلس ۴۲۰۰ تومانی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان