Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:37:38 GMT

بهره مندی یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی ایلام از گاز طبیعی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۶۳۸

بهره مندی یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی ایلام از گاز طبیعی

محمود کشاورز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گازرسانی به این تعداد صنایع در استان، بیش از ۲۹۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده که معادل یک میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع است.

وی با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های قابل قبولی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در دست اقدام دارد، افزود: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۱۲۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۵ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته رکورد گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام شکسته شد، یادآور شد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری‌ نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز کرده اند تا دستگاه‌های اجرایی در حوزه مأموریت کاری خود برای حمایت و رفع مشکل واحدهای تولیدی در جهت رونق اقتصادی کشور گام‌های اساسی بردارند.

کشاورز با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، ادامه داد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۲ روستا و ۲ شهر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این تعداد روستا در هشت شهرستان از توابع استان و شهرهای پهله و میمه دهلران قرار دارند.

کشاورز با اشاره به اینکه شهرهای پهله و میمه از توابع شهرستان دهلران به عنوان آخرین شهرهای باقیمانده استان در طول سال گذشته گازدار شده است، افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حال حاضر ۲۶ شهر استان و ۵۱۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز رسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد

هیات تجاری اعزامی از نروژ روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازار‌های جدید برای محصولات گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری‌های مشترک و تکمیل زنجیره‌های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه‌هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازار‌های اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور‌های خارجی و نیز زمینه‌های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز