Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@04:24:20 GMT

واگذاری ۱۵ هزار خودرو به مادران صاحب فرزند دوم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۰۷۷

واگذاری ۱۵ هزار خودرو به مادران صاحب فرزند دوم

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵ هزار خودرو دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش تسنیم، فاطمه محمدبیگی درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار داشت: در سه تا چهار ماه اخیر بالای ۵۰۰ هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آن‌ها به صورت خود اظهاری بوده و احراز شرایط نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است. یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.

محمدبیگی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خود اظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تایید کند، تصریح کرد: البته جون سامانه به تازگی باز شده، طبیعی است که در ابتدای امر به مشکل رو به رو شود. البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروساز‌ها به دقت وضع کرده نبودند که در جلسات مختلفی که در سال ۱۴۰۱ این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی، چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با ذکر اینکه امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتواند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

محمدبیگی با بیان اینکه نسخه اولیه قانون یادشده را در ۹۳ ماده نوشته بودیم افزود: نمی‌گوییم این قانون جامعی است، اما سعی کردیم در قانون حمایت از خانواده حداکثر امکاناتی که می‌تواند معضل جمعیتی چندساله و فعلی را حل کند، متناسب با وضعیت مالی دولت و در جهت تأمین مایحتاج خانواده‌های در حوزه فرزندآوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ستاد ملی جمعیت در دولت، قرارگاه جمعیت در وزارت کشور و بهداشت و همچنین با توجه به جلسات متعدد کمیسیونی و کمیته‌ای و نظارت میدانی که در مجلس داریم، نوید این را می‌دهیم که سبب اجرای حداکثری این قانون را مهیا سازیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودرو حمایت از خانواده فرزند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟ سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

کد خبر 848597 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم فرزندآوری طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام