Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@06:30:38 GMT

رایزنی تلفنی ماکرون و بن سلمان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۱۲۵

رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص پیامدهای جنگ اوکراین بر بازارهای انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند. ناطقان: به نقل از الحدث، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی به بررسی روابط بین دو کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماکرون و محمد بن سلمان ضمن تاکید بر همکاری راهبردی بین عربستان و فرانسه، در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری امنیت و ثبات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان همچنین راه‌های آرام‌سازی تنش‌ها در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف بر تقویت همکاری بین عربستان و فرانسه تاکید کردند.

ماکرون و محمد بن سلمان همچنین به بررسی جنگ اوکراین و پیامدهای آن بر ایجاد بی‌ثباتی به ویژه پیامدهای آن بر بازارهای انرژی و اقدامات لازم برای تضمین ممانعت از افزایش قیمت‌های جهانی پرداختند.

در همین راستا، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان در جریان تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم انجام اصلاحات ساختاری لازم در لبنان شدند.

ماکرون و محمد بن سلمان بر تمایلشان جهت تداوم هماهنگی برای حمایت از ملت لبنان تاکید کردند. منبع: ایسنا برچسب ها: رایزنی ، ماکرون ، بن سلمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رایزنی ماکرون بن سلمان رئیس جمهوری فرانسه محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی