Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدجواد سلمان‌پور در آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی که در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد،  افزود: امروز اکثر مردم دنیا متوقف در ظاهر سخن‌ها، اخبار، پدیده‌ها و رفتارها هستند و فضای مجازی به این سطحی‌نگری کمک کرده و مجال تفکر را از انسان‌ها گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مهم‌ترین فصل هویت دانشجویی، هویت علمی است و اصلاً شغل یک دانشجو و استاد مربوط به همین هویت علمی است.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج  سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به هزینه کردن کشورهای مختلف برای بدست آوردن امنیت اشاره کرد و گفت: از دو قرن قبل برخی کشورها که متوجه هزینه کردن برای حفظ نیاز شده بودند، آثار فرهنگی و تمدنی کشورهای اسلامی را غارت کردند و وقتی احساس نیاز صورت گرفت، گفتند نخبگان خود را به کشورهای ما بفرستید تا به آنها آموزش فرهنگ و تمدن بدهیم.

سلمان پور ادامه داد: در اولین مواجهه نخبگان در آن کشور احساس نیاز صورت گرفت و این احساس توسط اساتید نیز تشدید شد و این روند ادامه داشت. بر اساس این احساس نیاز ما باید از هویت خود جدا و از سر فرق تا نوک پا غربی شویم و به‌نوعی عنوان کشورهای عقب‌مانده یا در حال توسعه را یدک بکشیم. کشورهای غربی نخبگان را به بهانه تحصیل به کشور خودشان بردند و تلاش‌های علمی را به اصطلاح دپو کردند و همین موجب بی‌عدالتی در خط علم و دانش به‌خصوص توزیع علم شد  حتی برای ارائه خدمات علمی هم خط قرمز قائل شدند.

وی با بیان اینکه وقتی نخبگان یک کشور به کشور خاصی مثل آمریکا یا اروپایی احساس نیاز پیدا کردند، هزینه امنیت او را می‌پردازند، گفت: در ترسیم وضع موجود روابط بین‌الملل، بدترین احساس نیاز همین است که کشورها خودشان نخبگانی نداشته باشند که به آنها تکیه کنند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشند و همین موجب می‌شود که برخی از کشورها دارای سوابق دوستی ایمانی، هویتی و برادارانه درهای خود را بر همدیگر ببندند و به نزاع و درگیری بپردازند.

وی با یادآوری اینکه کشورهای غربی با استفاده از رسانه‌های یهودی و تحلیل وضع موجود به روشی غلط میان کشورهای دوست و برادر اختلاف به وجود می‌آوردند، افزود: به همین دلیل می‌بینیم که روشنفکران و نخبگان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز به راحتی قراردادهایی را علیه ملت‌های خود و کشورهای دوست و برادر امضاء می‌کنند.

احساس نیاز به غرب و آمریکا خودساخته و با برنامه قبلی است

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان یادآور شد: در میان ملت‌های مظلوم جهان فردی به نام امام خمینی(ره) ‌ پیدا شد که دست به روشنگری زد و ملت‌هایی که به کشورهای غربی احساس نیاز پیدا کردند را بیدا کرد و گفت، این احساس نیاز شما طبیعی نیست و احساس نیاز به غرب و آمریکا خودساخته و با برنامه قبلی است تا شما را وابسته کرده و در نتیجه نسبت به خدا احساس نیاز نکنید.

 سلمان پور با بیان اینکه برخی از ملت‌های همچون ایران نزدیک به ۴۰ سال است که هوشیار شده و روی پای خود ایستاده‌اند، افزود: کشورهای غربی می‌گویند در همه ابعاد باید شبیه ما تربیت شوید ولی ملت ایران باوجود تحریم ۴۰ ساله روی پای خود ایستاده است.

شیشه عمر نیازمندسازی تصنعی و دروغین غربی‌ها ترک خورده است

وی در ادامه به رسالت دانشجویان بین‌الملل در پیچ تاریخی و تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، اشاره کرد و گفت: شیشه عمر این نیازمندسازی تصنعی و دروغین توسط غربی‌ها ترک خورده و به پایان خود نزدیک شده است.

معاون سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بعد از شکسته شدن شیشه عمر این تمدن غربی باید تمدن دیگری به جای آن بنشیند، افزود: دنیا نمی‌تواند بی‌تمدن زندگی کند، پس به تمدنی نیاز دارد که می‌خواهد عدالت را برای همه و صرف‌نظر از سیاه‌پوست و سفیدپوست و فارغ از مرز جغرافیایی، اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، سلمان‌پور خطاب به دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه گفت: شما عزیزان نقش دریچه‌هایی را بازی می‌کنید که وقتی به هر دلیلی درهای کشورهای دوست و برادر به روی همدیگر بسته شد از طریق تبادلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زمینه را برای ارتباط و باز کردن درها، فراهم کنید.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشجویان بین‌الملل باید در جایگاه‌های مختلف کشورهای خودشان قرار بگیرید تا وقتی درها بسته شدند، پنجره‌ها را برای ارتباطات تمدن اسلامی بگشایند.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دانشجوی بین الملل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دانشجوی بین الملل سازمان امور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی دانشجوی بین الملل سازمان امور دانشجویان کشورهای غربی احساس نیاز بین الملل سلمان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام علیرضا رضوی   در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه روز شهادت شهید مطهری(ره) را به‌عنوان روز معلم نامگذاری کردند این است که کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت هستند، باید مثل شهید مطهری مطالب شان مفید، به روز، همه فهم و مورد نیاز جامعه باشد و در جهت تربیت انسان‌ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: نوع رفتار و زندگی شهید مطهری الگویی برای همه معلمین و اساتید علمی جامعه اسلامی ایران است و یکی از خصوصیات بارز این استاد حوزه این بود که نسبت به چیزی که احساس مسئولیت می‌کرد تا عمق مسئله می‌رفت، چون آن را تکلیف خود می‌دانست و بازتاب آن هرچی بود باید آن مسئله را حل و یا انجام می‌داد و به بیان دیگر در این مورد احساس تکلیف می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: هنگامی که به نوارهای صوتی شهید مطهری گوش می‌کنیم صراحت لهجه و سخن گفتن با عشق و شوق در کلام او موج می‌زند.

وی یادآور شد: استاد مطهری حتی برای کودکان، دین و مسائل دینی را با زبان کودکانه در کتابی در قالب کتاب داستان راستان بیان نموده و مسائل اعتقادی را برای اهل فن و دانشمندان عمیق بیان می‌کرد و لذا عمل به تکلیف از مهم‌ترین مولفه‌های شهید مطهری بود.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: عمده احساس تکلیف همان روحیه‌ای است که در تک تک افرادی که پا به این عرصه می‌گذارند وجود داشته باشد و در مقابل تمامی بی‌مهری‌ها ثابت قدم باشند، مرحوم علامه جعفری نیز تأکید داشت که «مهم‌ترین بلای بشریت احساس بی‌مسئولیتی است».

وی تأکید کرد: باید به طلبه بودن خودمان افتخار کنیم و اگر طلبه احساس افتخار نکند، ناامید می‌شود و روحیه طلبگی خود را می‌بازد و دیگر هم احساس تکلیف نخواهد کرد.

وی یادآور شد: انسانی که احساس مسئولیت بکند در برابر مشکلات مقاومت می‌کند، همچنین اگر طلبه مسائل مربوط به امور تربیتی را رعایت کند و نسبت به این مسئله مهم دقیق‌تر باشد، با اینکه شاید جواب آن دیر بازده باشد، اما نتیجه‌ای بهتر و تؤام با موفقیت را به دست خواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «إنَّ رَحمَةَ اللهِ قَریبٌ مِنَ المُسلِمین» این آیه به ما امر می‌دهد که اگر تقوا پیشه کنیم و صبرکنیم، قریب محسنین خواهیم بود و اگر بخواهیم که وارد رحمت الهی بشویم باید دلشکسته باشیم.

در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو تجلیل و حکم مدیریت خانم محمدی در این مدرسه علمیه به وی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود