Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@22:55:07 GMT

اکبری: انتخاب آلکنو برای تیم ملی غیرکارشناسی بود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۹۷۴

اکبری: انتخاب آلکنو برای تیم ملی غیرکارشناسی بود

سرمربی تیم والیبال پیکان گفت: انتخاب آلکنو اشتباه بود چرا که او می‌خواست فقط برای چهارمین بار در المپیک حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال پیکان تهران پس از قهرمانی در جام باشگاه های آسیا در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: من در سال ۹۶ به دلایلی از پیکان جدا شدم و آن سال پیکان روی سکو هم رفت اما از ۹۶ به بعد متاسفانه پیکان شرایط قبل را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج بدی پیکان سال ۹۹ بود که دهم  لیگ برتر والیبال شد. این برای پیکان خیلی بد بود و اوایل سال ۱۴۰۰ آقایان محمدی و رغبتی و دیگر دوستان باشگاه این دیدگاه را داشتند که پیکان دوباره به شرایط قبل برگردد.

وی با بیان اینکه  امسال نوزدهمین سال حضورم در پیکان است و تمام افتخاراتم در این تیم بوده، ادامه داد: هدف ما در لیگ حضور در جمع چهار تیم بود چون بودجه و نفرات لازم برای قهرمانی را نداشتیم. بودجه محدودی نسبت به رقبا داشتیم و دستمان برای گرفتن بازیکنان تاپ ایرانی هم بسته بود. همه چیز دست به دست هم داد که به سختی در نهایت به پلی آف رسیدیم و بعد از شکست دادن سپاهان و شهرداری ارومیه راهی فینال لیگ برتر والیبال شویم، اما در فینال از لحاظ بازیکنی زورمان به شهداب نمی رسید و در نهایت دوم شدیم. نایب قهرمانی لیگ ۱۴۰۰ برای باشگاه پیکان خیلی ارزشمند بود. شما نگاه کنید تیم هایی مانند سپاهان و شهرداری ارومیه از اول به توعی بسته شده بودند که قهرمان شوند، اما به فینال هم نرسیدند. ما همه چیز را در نظر می‌گیریم شاید برای پیکان دومی و سومی خوب نباشد به دلیل سابقه ای که در والیبال ایران دارد، اما از نظر هزینه، نفرات و مشکلاتی که داشتیم  و همچنین بعد از چند سال ناکامی دوباره این تیم را به جمع مدعیان برگرداندیم.

اکبری با بیان اینکه امروز صدمین روز کاری عطابخش مدیر عامل تیم والیبال پیکان بود، گفت: خوشحالم که در صدمین روز کاری عطابخش خاطره‌ای خوب برایش به جا ماند. خوشحالم که با آمدت او دیدگاه مثبتی به والیبال پیکان تزریق شد. او توانست به خوبی از تیم والیبال پیکان حمایت کند، حمایت نه اینکه بخواهد قرار داد بازیکنانم را افزایش دهد نه تنها توانستند آن تعهدات و قول هایی که به بازیکنان داده بود را سر موقع عملی کرد. شاید زمانی که ارومیه و سپاهان را شکست دادیم از نظر همه قهرمان بودیم اما از نظر من نه چون باشگاه پیکان پایه‌های قهرمانی خود را در چند سال گذشته از دست داده بود و ما دوباره آنها را بنا کردیم و نتیجه‌اش را در آسیا دیدید.

شهداب قهرمان لیگ ایران بود

وی در ادامه افزود: شهداب در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در والیبال کرده که به آنها بابت قهرمانی در لیگ و سومی در آسیا تبریک می‌گویم. به نظرم حقشان بود چون با برنامه‌ریزی چند ساله به چیزی که می‌خواستند رسیدند اما ما روزی که بازی دوم فینال را باختیم، قبل از مراسم اهدای جوایز با آقای عطابخش پشت فدراسیون قدم می‌زدیم و در مورد امروز تصمیم می‌گرفتیم، یعنی حتی یک ساعت به خودمان استراحت ندادیم، فکر و برنامه‌ریزی کردیم که دوباره اتفاق خوبی بیفتد. خوشبختانه بازیکنان خوب ایرانی و خارجی را جذب کردیم. البته مشکلاتی هم داشتیم و  بازیکنانی که جذب کردیم دیر به تیم اضافه شدند و این دیر به جمع ما اضافه شدن بازیکنان در رشته ورزشی مانند والیبال بسیار متفاوت است. در رسته ورزشی مانند بسکتبال شاید بازیکنی به تنهایی بتواند برای تیم خود کاری کند و تأثیر گذار باشد، اما در والیبال چنین نیست چرا که یک ورزش کاملا گروهی است و از این بابت مشکل داشتیم. البته هماهنگی خیلی خوبی بین آقای موسوی و معروف وجود داشت و سعی کردیم در زمان کم بازیکنان را با هم هماهنگ کنیم.

اکبری با اشاره به بودن فشار قهرمانی بر روی تیم والیبال پیکان عنوان کرد: همه از روز اول فشار قهرمانی را روی دوش تیم ما گذاشتند که این موضوع فشار زیادی را روی بازیکنان آورد. این مسئله تا حدب بود که معروف به من گفت که این فشار روی دوش ما سنگینی می‌کند. ما به عنوان تیم دوم لیگ برتر ایران به این رقابت ها آمدیم و شاید این فشار باید روی تیم شهداب می‌بود که به عنوان قهرمان لیگ در این مسابقات شرکت کرده بود اما به کمک دوستان تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد فشار را از روی بازیکنانمان برداریم. خوشبختانه در نهایت قهرمان شدیم تا دوباره باشگاه پیکان به ریل قهرمانی بازگردد. تیم والیبال پیکان همیشه جزو تیم های اول دوم ایران و آسیا بوده است و تنها باشگاه دارنده مدال جام باشگاه های جهان است.

همه چیز به زمان برگزاری جام باشگاه های جهان بستگی دارد

سرمربی پیکان در مورد برنامه این تیم برای شرکت در جام باشگاه‌های جهان گفت: بستگی به زمان برگزاری این مسابقات دارد. اگر زمانی برگزار شود که برخی از بازیکنانی به صورت بازیکن آزاد باشند، می‌توانیم آن ها را جذب کنیم. در واقع اگر به دنبال نتیجه خوب در جام باشگاه های جهان هستیم باید بازیکن خارجی بگیریم، در غیر این صورت کارمان بسیار مشکل است. شما ببنید قهرمان لیگ ها معتبر جهان از بازیکنان بسیار مطرحی برخوردار هستند. امیدوارم بتوانیم حداقل همین تیم را داشته باشیم، اگر همین تیم را هم برای مسابقات جام باشگاه های جهان داشته باشم راضی هستم، اما باز هم همه چیز بستگی به زمان برگزاری مسابقات دارد. نکته دیگر اینکه ما باید از همین الان نسبت به جذب آنها اقدام کنیم که تا حدودی غیرممکن است چرا که باشگاه نمی تواند دستمزد این بازیکنان را پرداخت کند و بودجه حضور این بازیکنان برای باشگاه وجود ندارد، اما اگر بخواهیم در باشگاه‌های جهان نتیجه بگیریم و روی سکو برویم باید چند بازیکن سطح اول دنیا را داشته باشیم. باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

انتخاب آلکنو برای تیم ملی غیرکارشناسی بود

اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی برنا مبنی بر اینکه قبل از المپیک شما به عنوان دستیار ولادیمیر آلکنو انتخاب شدید، اما شما آن را نپذیرفتید، علت این که حاضر نشدید بروی نیمکت تیم ملی کنار آلکنو حضور داشته باشید چه بود؟ بالاخره شما سال ها مربی تیم ملی بودید و می توانستید بهتر از هر کسی به آلکنو کمک کنید. گفت: زمانی که کولاکویج سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان بود، دستیار اول تیم بودم و شناخت خیلی خوبی نسبت به ضعف و قوت تیم ملی خودمان و دیگر تیم های سطح دنیا داشتیم. شاید جذب آقا آلکنو تصمیم درستی از نظر فدراسیون والیبال بود و ما هم حق می‌دهیم چرا که تیم ملی می‌خواست درالمپیک شرکت کند. از طرفی هم با کولاکوویچ قطع همکاری کرده بودند که بنابراین تصمیم منطقی از نظر دوستان استفاده از مربی باتجربه بود، اما به نظر من قرارداد بستن با آقای آلکنو غیرکارشناسی بود. آلکنو فقط با تیم ملی روسیه قهرمانی داشت. سیستم والیبال ما با روسیه خیلی متفاوت است. ما از نظر فیزیکی شرایط تیم روسیه را نداشتیم و آلکنو کاملا فیزیکی بود، فقط فیزیک را در نظر می‌گرفت و شناختی از والیبال ما نداشت.

وی در ادامه افزود: به عنوان یک والیبالی می‌گویم این کار اشتباه بود و اشتباه‌تر اینکه کسی نبود که اطلاعات درستی را در مورد والیبال ما در اختیارش بگذارد. یک مسئله بسیار بد هم وجود دارد که من به بدی از آن یاد می‌کنم این است که از آلکنو پرسیدم انگیزه‌ات برای آمدن به ایران چیست؟ گفت دوست دارم برای چهارمین بار در المپیک حضور داشته باشم، چنین مربی‌هایی دلشان برای والییال ما نمی‌سوزد. موضوع دیگر اینکه صبح‌ها دور دریاچه می‌دوید و  ورزش می‌کرد تا در المپیک استایل خوبی داشته باشد. ما بدترین نتیجه والیبال را در این دوره داشتیم چون هشتم بودیم و با آمدن او به دوازدهم رسیدم. من به کسی مثل آقای داورزنی برای این انتخاب حق می دهم اما این انتخاب با توجه به شناخت من از بازیکنان ایران داشتم اشتباه بود.

من مربی پاداشی نیستم که دستیاری در تیم ملی برای من پاداش باشد

اکبری در خصوص دلیل اینکه نپذیرفتم کنار آلکنو حضور داشته باشم افزود:  من 14 سال بازیکن تیم ملی بودم که 8 سال آن را عنوان کاپیتانی داشتم. من تمام افتخاراتم را پله به پله به دست آورده‌ام و زحمت کشیده‌ام و به یکباره نرفتم دستیار اول تیم ملی والیبال شوم. من با تیم ملی زیر 20 سال کار کردم با تیم ها دانشجویی کار کردم. مربی تیم ملی ب ایران بودم و سوایق دیگری که در کشور های دیگر به عنوان مربی داشتم و تلاش کردم تا بتوانم دستیار اول تیم ملی بزرگسالان باشم. من قهرمان لیگ ایران، قهرمان باشگاه های آسیا شدم اما کسی به من پاداش نداده است که به عنوان پاداش در تیم ملی دستیار باشم. من  مربی پاداشی نیستم. من تلاش خودم را می‌کنم و به همه هم احترام می گذارم و دوست دارم در مسیر درستی به اهدافم برسم. از طرفی من مربی نوبتی نیستم که بگویم فعلا اینجا را نرو بعد المپیک را برو. اگر من مربی تاثیرگذاری در تیم ملی هستم اینجا را برو آنجا را نرو یعنی چه؟ اگر تأثیر گذار نیستم کسانی را که می توانند به تیم ملی کمک کنند را استفاده کنند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیمان کبری جام باشگاه های جهان تیم والیبال پیکان حضور داشته قهرمان لیگ مربی تیم همه چیز تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مکان بازی پیکان - استقلال تغییر می‌کند!
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • جاساز تریاک در پیکان
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • ببینید | خلاصه بازی مس رفسنجان ۱ (۵) - پیکان ۱ (۴)
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان