Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با بارش‌های خوبی که از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری در استان زنجان رخ داد پیش‌بینی می‌شود تولید محصول گندم و تحویل به سیلو‌ها افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خشکسالی برای بخش کشاورزی و گندم دیم یک تهدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: این امر می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی اثرگذار بوده و تولید را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تولید گندم دیم وابسته به آب است و میزان برداشت سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر سال بارش‌ها خوب و مکفی بوده تولید گندم با رشد مواجه شده افزود: هر سال که میزان بارش‌ها کاهش داشته میزان تولید گندم افت پیدا کرده است.

مدیر امور زراعت یازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته میزان بارش‌ها در استان مناسب نبود گفت: کل گندم تحویلی کشاورزان به سیلو‌های استان نیز در حدود ۷۳ هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال بارش‌ها از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در سطح استان خوب بود، گفت: این بارش‌ها تاثیر مثبتی بر افزایش عملکرد محصول گندم دیم خواهد داشت.

عامری تصریح کرد: امسال با بارندگی‌های مناسب، تولید افزایش خواهد یافت و با توجه به قیمت اعلامی که ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان است کشاورزان اشتیاق بیشتری برای تحویل گندم به سیلو‌ها خواهند داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: از سطح زیر کشت گندم استان که قریب به ۲۹۱ هزار هکتار گندم دیم و ۱۸ هزار هکتار گندم آبی است پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۳۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود و پیش‌بینی خرید نیز ۲۹۰ هزار تن است.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته به دلیل عدم بارش مناسب تولید محصول گندم پایین بود و میزان تحویل محصول نیز کم‌تر بود به طوری که سال گذشته به میزان ۷۲ هزار تن گندم تحویل سیلو‌ها داده شده بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان محصول گندم سیلو ها گندم دیم هزار تن بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی به کشاورزان توصیه شده که برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و احتمال بارش تگرگ ،گندم و غلات را به نقاط امن حمل کنند.

رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم