Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سیاستمدران کانادایی با فشار به فدارسیون فوتبال این کشور همچنان درصدد لغو دیدار دوستانه با تیم ملی ایران هستند.
به گزارش آریا، بحث برگزاری بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و حتی پای نمایندگان پارلمان کانادا را به این ماجرا باز کرده است. فدراسیون فوتبال ایران بعد از چند هفته مذاکره و رایزنی سرانجام موفق شد نخستین بازی دوستانه برای تیم ملی ایران را در راه آماده سازی جام جهانی 2022 قطر مقابل کانادا فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقه قرار است بامداد روز 16 خرداد (به وقت تهران) در شهر ونکوور برگزار بشود.
از زمان اعلام هماهنگی این مسابقه و تقابل ایران و کانادا، واکنش‌های زیادی در هر دو کشور شکل گرفت. فدراسیون ایران این مسابقه را با هدف شبیه سازی دیدار با آمریکا در جام جهانی برای تیم ملی تدارک دید اما به دنبال آن، مباحث سیاسی برگزاری مسابقه را تحت تاثیر خود قرار داد. این موضوع حتی تا جایی پیش رفته است که بعضی از گمانه زنی‌ها حاکی از احتمال لغو این دیدار است بخصوص حالا که پارلمان کانادا هم به دیدار تدارکاتی دو تیم ورود کرده است. «متیو جیمز آرتور جنروکس» یکی از نمایندگان پارلمان کانادا اخیراً با ارائه یک سخنرانی در این پارلمان، اظهار امیدواری کرد که دولت کانادا برگزاری بازی دوستانه با ایران را متوقف کند.
پیش از این هم «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا به صورت ضمنی از دعوت ایران به این کشور برگزاری این دیدار تدارکاتی انتقاد کرده بود: «این انتخاب فدراسیون کانادا بوده است. به نظرم این ایده خیلی خوبی برای دعوت از تیم ملی ایران به کانادا نبود اما این چیزی است که برگزار کنندگان باید درباره اش توضیح بدهند.»
این اظهارات واکنش «ساندرا گیج» مدیر دفتر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا را به دنبال داشت. ساندرا گفت: ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن در گرد هم آوردن افراد با پیشینه‌ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 فدراسیون شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فوتبال کانادا همچنان از تمامی پروتکل‌های بین المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند. ما روی آماده سازی تیم ملی مردان خود برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم.
حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران امروز در مصاحبه‌ای تاکید کرد که سفر این تیم به کانادا سیاسی نیست. وی گفت: تیم ملی پیام‌آور صلح و دوستی است و از طریق فوتبال و ورزش می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند. ورزش واقعاً از سیاست جدا است. وی افزود: شاید در بخشی از ورزش دخالت سیاسیون باشد اما روح ورزش جدا از این مسئله است. استیلی همچنین تاکید کرد که اگر بازی ایران - کانادا لغو بشود، جریمه سنگینی در پی خواهد داشت.
فشارهای سیاسیون در کانادا برای لغو بازی دوستانه بین تیم ملی فوتبال این کشور و ایران همچنان ادامه دارد. پس از اینکه جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا گفت: دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از ایران برای انجام بازی دوستانه در ونکوور ایده خوبی نبود و برگزار کنندگان این دیدار باید توضیح دهند که چرا به دنبال برگزاری آن هستند. 
حالا جان هورگان نخست‌ وزیر استان بریتیش کلمبیای کانادا اعتراض خود به برگزاری این بازی دوستانه در ونکوور را نشان داد. هورگان گفت:
بارها و بارها با ایرانی‌ها در مورد بسیاری از مسائل ملاقات داشته‌ام و این موضوع همیشه در ذهنم است. بنابراین می‌دانم که برای آن دسته از خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را در حادثه سقوط هواپیما از دست داده‌اند و حتی آنهایی که دائماً این مسائل را دنبال می‌کنند، دوره سختی خواهد بود. این موضوع را به مسئولان فدراسیون فوتبال کانادا می‌سپارم تا در مورد چگونگی و چرایی این کار (برگزاری این دیدار دوستانه) صحبت کنند.
پیش از این ساندرا گیج مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا در واکنش به اظهارنظر جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا گفته بود: ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فدراسیون فوتبال کانادا از تمامی پروتکل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند. روی آماده‌سازی تیم ملی مردان‌مان برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم»
تیم‌های کانادا و ایران طبق توافق صورت گرفته بین فدراسیون فوتبال دو کشور، قرار است در دیداری دوستانه در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) در شهر ونکوور به مصاف هم بروند. این اولین بازی دوستانه تیم تحت‌هدایت دراگان اسکوچیچ در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانى 2022 قطر خواهد بود. طبق گفته حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران، بر اساس توافق صورت گرفته بین دو فدراسیون، هر طرفی که بخواهد این بازی دوستانه را لغو کند باید به طرف مقابل غرامت بپردازد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پارلمان کانادا دیدار دوستانه ایران پارلمان کانادا تیم ملی فوتبال بازی دوستانه فوتبال ایران آماده سازی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

با اینکه هدف فدراسیون‌نشینان از این قوانین جلوگیری از حواشی میان باشگاهی و درگیری‌های رسانه‌ای است اما در سوی دیگر می‌تواند دموکراسی و حق انتقاد را از روح فوتبال بگیرد و تیم‌ها حق خود را در حال ضایع شدن ببینند. البته این محکومیت‌ها عموما دامن‌گیر تیم‌هایی می‌شود که در جنگ رسانه‌ای کمتر از رقبا دست دارند و با افزایش بار مالی، رغبتی به ادامه نخواهند داشت.

مجتبی فریدونی، مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جریمه‌های فدراسیون بار مالی باشگاه‌ها را سنگین‌تر کرده و شاید لیگ را از پویایی خارج کند. باشگاه‌ها همین الان هم در بودجه‌هایشان مشکل دارند و پرداختی‌هایشان عقب افتاده است. باشگاهی که در مخارج فعلی‌اش مانده، جریمه را نمی‌تواند بپردازد.

فریدونی همچنین با انتقاد از «سیاست کسب درآمد فدراسیون از طریق جرایم،» ادامه می‌دهد: رویکرد سازمان لیگ در این مدت تنها جریمه کردن است و ظاهرا تنها ممر درآمدی سازمان لیگ و فدراسیون است. درست است که این جرایم بازدارندگی ایجاد می‌کند اما به هر حال بازیکن یا سرمربی تحت شرایط و فشار بازی ممکن است چیزی بگوید و نمی‌توان آن را با جرایم کنترل کرد. لیگ همین است و شاید با این قوانین آزادی انتقاد گرفته شود.

فرشید طالبی، بازیکن پیشین سپاهان نیز تصمیمات فدراسیون را پاک کردن صورت مساله دانست و در خصوص راه حل درست گفت: باید مشکلات را بپذیرند و برای حل آن اقدام کنند. برای این کار باید به جای اتخاذ تصمیمات سفت و سخت، با شیوه هم‌اندیشی پیش بروند.

او خاطرنشان کرد: در لیگی که تمام تیم‌ها مشکل و شکایت دارند، پس قطعا یک جای کار می‌لنگد. باید به جای محکومیت، هم‌اندیشی شود. کمیته انضباطی امسال پول کمی از جرایم نگرفته و فکر کنم لیگ ما با پول جرایم می‌چرخد! باید فدراسیون بپذیرد که در این قوانین ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شوند.

طالبی ادامه داد: قبول دارم که برخی تیم‌ها شور موضوع را درمی‌آورند و این هم بد است. انتقاد و بیان مشکل، روش دارد. اگر قرار است حقی ضایع نشود تا زمان ورود VAR حل نخواهد شد.

مجید محافظت‌کار، مربی تیم آلومینیوم نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: ما موظفیم که به قانون احترام بگذاریم اما اگر قوانین به طور یکسان اجرا شوند. اگر سرمربی تیم ما به خاطر یک مصاحبه سریعا محروم می‌شود، برای دیگر تیم‌ها نیز همین طور باشد. همسان نبودن در اجرای قوانین ما را اذیت می‌کند ولی باید احترام بگذاریم.

با این حال ابراهیم صادقی، مربی ذوب‌آهن معتقد است که بیانیه‌نویسی هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند و باید به مسائل فنی بپردازیم.

قوانین باید ابتدا به تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برسند و اجرایی شوند اما شاید تدوین این مقررات دست فضاهای رسانه‌ای غیررسمی را به فضای انتشار محتوا باز کند که حقوق تیم‌ها در این موضوع یکسان نخواهد بود و همین امر می‌تواند تنش در بازی‌های حساسی چون تقابل سپاهان و پرسپولیس را بیشتر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران