Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت ایران با وزیر انرژی و معادن عمان دیدار کرد. این در حالی است که هفته گذشته نیز وزیر نفت با مقاماتی از ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کرد که نشان دهنده رونق دیپلماسی منطقه ای در بازار انرژی در دولت سیزدهم است.

به گزارش ایران اکونومیست، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان با الرومحی وزیر انرژی و معادن عمان دیدار کرد و به گفت و گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار در خصوص توسعه همکاری دوکشور در زمینه انرژی و پروژه های مشترک تبادل نظر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، هفته گذشته نیز وزیر نفت با برخی مقامات و مسئولین کشورهای همسایه در خصوص افزایش مبادلات و همچنین گسترش دیپلماسی انرژی به گفت و گو نشست. 

روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، وزیر نفت در دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان بر آمادگی شبکه گازی ایران برای آغاز سوآپ گاز از ترکمنستان و نیز افزایش صادرات گاز به این کشور تأکید کرد.

وی گفت که مذاکرات برای سوآپ گاز از ترکمنستان به ارمنستان از خاک ایران آغاز شده است و به‌زودی با توجه به ظرفیت بالای شبکه خطوط لوله گازی کشور به نتایج خوبی در این زمینه دست خواهیم یافت.

همچنین روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، وزیر نفت ایران میزبان معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بود. 

وزیر نفت و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری تهران و باکو در بخش انرژی تأکید کردند.

افزایش مراجعه مقامات کشورهای همسایه به ایران در زمینه انرژی حاکی از آن است که ایران توانسته در دولت سیزدهم، اعتماد از دست رفته خود در دولت گذشته در بازار انرژی را بازیابی کند. 

آغاز سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان که از زمستان سال گذشته از سر گرفته شد، یکی از مهمترین نمادهای موفقیت دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به شمار می رود. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جواد اوجی ، ترکمنستان ، جمهوری آذربایجان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جواد اوجی ترکمنستان جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان دولت سیزدهم وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد