Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:03:53 GMT

بررسی شرایط استفاده و نگهداری از تردمیل خانگی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۴۶۰

بررسی شرایط استفاده و نگهداری از تردمیل خانگی

 

تردمیل یکی از انواع تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن طرفداران زیادی دارد. بهتر است بدانید که این وسیله ابتدا برای مصارف خانگی طراحی شد و پس از استقبال مردم به باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی راه یافت.

در واقع تردمیل خانگی این شرایط را فراهم کرد تا افرادی که امکان رفتن به باشگاه را ندارند به راحتی بتوانند در ساعات بیکاری خود به تمرین بپردازند و به تناسب اندام برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا برای سهولت در خرید، این وسیله را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند تا دسترسی خریدار به انواع نمونه‌های موجود آسان‌تر شود. برای مثال می‌توان آنها را در گروه‌های از قبیل برند، قیمت، تحمل وزن، موتور و کشور سازنده تقسیم‌بندی کرد.

ضرورت تهیه تردمیل خانگی

تردمیل خانگی این امکان را فراهم می‌کند که در هر شرایط آب و هوایی به راحتی در منزل ورزش کنید. به کمک این دستگاه می‌توانید همزمان با نظارت بر بچه‌ها و رسیدن به کارهای روزانه چربی بسوزانید و به تناسب اندام برسید. این دستگاه امکان تمرین را همزمان با تماشای اخبار و دیدن برنامه محبوب تلویزیونی فراهم می‌کند و به نوعی خرید آن صرفه‌جویی در وقت نیز محسوب می‌شود.

از فواید مهم استفاده از این وسیله می‌توان به تقویت عضلات، رباط‌ها و مفاصل اشاره کرد. نکته شایان توجه دربارۀ تهیه این دستگاه این است که با خرید از فروشگاه‌های معتبر، از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره‌مند می‌شوید و لذت یک خرید مطمئن را تجربه می‌کنید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم یک تردمیل خانگی خوب اشاره می‌کنیم که می‌تواند راهنمای مناسبی برای خرید این وسیله مهم ورزشی محسوب شود.

راهنمای خرید تردمیل خانگی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که برای حفظ سلامت و شادابی خود به فکر تهیه یک دستگاه افتاده‌اند. حال این سوال به وجود می‌آید که یک تردمیل خانگی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یا در هنگام خرید این دستگاه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه قصد داریم مواردی را به شما معرفی کنیم تا تهیه این وسیله برای شما آسان‌تر شود. پس همراه ما بمانید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

1-برند، گارانتی و قیمت

برند را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای تهیه این دستگاه برشمرد. برند‌های معتبر نمونه‌های مقاوم و باکیفیت به بازار عرضه می‌کنند و از گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت و گسترده بهره می‌برند. در بررسی گارانتی نیز به این نکته توجه کنید که آیا این ضمانتنامه شامل تعوض یا تعمیر قطعات می‌شود یا خیر. امروزه انواع مختلفی از این وسیله با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد. در صورتی که هدف شما از تهیه این دستگاه تمرین مداوم نیست می‌توان به سراغ نمونه‌هایی با قیمت پایین‌تر رفت، اما به خاطر داشته باشید که دستگاه‌های ارزان معمولا عمر کوتاهی دارد و نباید کیفیت خوب را فدای قیمت کرد.

2-نوع و قدرت موتور

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در زمان خرید این وسیله توجه به قدرت موتور آن است. در واقع قدرت موتور تا حد زیادی بر تحمل وزن دستگاه نیز اثرگذار است. برای مثال در یک وسیله با قدرت موتور 1.5 اسب بخار میزان تحمل وزن به 90 کیلوگرم می‌رسد. در صورتی قدرت موتور 3 اسب بخار امکان تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را فراهم می‌کند. همچنین انواع تردمیل خانگی از موتور DC بهره می‌برند که از جریان برق مستقیم استفاده می‌کند و نسبت به نمونه باشگاهی قیمت کمتری دارند.

3-بدنه، تسمه و ابعاد دستگاه

جنس بدنه این وسیله معمولا از آهن یا آلومینیوم ساخته می‌شود. در برخی مدل‌ها نیز از استیل استفاده می‌شود که البته قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌ آهنی یا آلومینیومی دارند. در واقع جنس این وسیله با تحمل وزن آن رابطه مستقیم دارد. تاشو بودن این دستگاه نیز از جمله قابلیت‌هایی‌ است که مخصوصا در نمونه‌های خانگی به آن توجه می‌شود و به جا دادن آن در یک فضای محدود کمک می‌کند.

یکی از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد تسمه است. پای ورزشکار تمام مدت با تسمه دستگاه در تماس است و تسمه غیر استاندارد که دچار لرزش یا توقف ورزشکار می‌شود گزینه مناسبی برای تمرین نیست. ضخامت تسمه در نمونه خانگی این وسیله معمولا 6 میلیمتر در نظر گرفته می‌شود که مناسب به نظر می‌رسد. درازا و پهنای تسمه معمولا بین 40 تا 50 سانتیمتر و 100 تا 150 سانتیمتر است. به یاد داشته باشید در صورتی که این وسیله را برای پیاده‌روی تهیه می‌کنید، پهنا و درازای 40 و 120 مناسب است، اما در صورتی که می خواهید بر روی دستگاه بدوید بهتر است طول تسمه از 140 کمتر نباشد.

به کار رفتن ضربه‌گیرهای حرفه‌ای نیز یکی دیگر از مواردی‌ است که برای تردمیل خانگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. ضربه‌گیر‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها از انتقال صدا به محیط اطراف جلوگیری می‌کنند و برخی نمونه‌های نیز باعث کاهش فشار بر روی عضلات کمر و زانو می‌شوند. برای خرید مطمئن شوید که ضربه‌گیر SDS که یک نمونه ضربه‌گیر میان‌رده است در آن به کار رفته باشد. نمونه دیگری از ضربه‌گیر‌ها وجود دارد که با نام ASA شناخته می‌شود و وجود آنها قیمت

وسیله را گران می‌کند. البته در صورت داشتن توان مالی استفاده از دستگاهی که دارای این نوع ضربه‌گیر باشد بسیار مفرح و ضامن سلامتی عضلات و مفاصل است.

4-سرعت و شیب

سرعت نیز یکی از مواردی است که در زمان استفاده از این دستگاه باید به آن توجه کرد. سرعت معمول برای پیاده‌روی بین 3 تا 5 کیلومتر در ساعت و سرعت مناسب برای دویدن چیزی بین 6 تا 10 کیلومتر در ساعت است. به علاوه امکان تنظیم شیب کمک می‌کند تا شرایط پیاده‌روی در کوهستان نیز شبیه‌سازی شود. امکان تنظیم شیب در برخی مدل‌ها به 25 درجه می‌رسد. برخی از تردمیل‌ها از شیب منفی بهره‌ می‌برند که در این صورت قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند.

5-مقدار تحمل وزن

در هنگام انتخاب وسیله باید به این نکته توجه داشت که تحمل وزن آن را 10 تا 20 کیلوگرم بیشتر از وزن ورزشکار در نظر بگیرید تا هنگام دویدن بر روی آن فشار زیادی به دستگاه وارد نشود. برای مثال اگر وزن‌ شما حدود 70 کیلوگرم است دستگاهی بگیرید که تحمل وزن آن 90 کیلوگرم یا بیشتر باشد.

در کنار تمامی مواردی که در بالا برای خرید تردمیل خانگی گفته شد، به یاد داشته باشید که ایمنی در استفاده از این دستگاه اهمیت زیادی دارد. همه نمونه‌های این وسیله به گیره ایمنی مجهز هستند که به لباس ورزشکار متصل می‌شود و در صورت برهم خوردن تعادل او و جدا شدن گیره، دستگاه متوقف می‌شود تا فرد آسیب نبیند و تعادل خود را باز یابد. همچنین بیشتر انواع این دستگاه به چرخ مجهز هستند تا برای محیط کوچک مانند خانه و محل کار مناسب و حمل کردنی باشند. امکاناتی مانند سیستم اندازه‌گیری چربی، نمایشگر حرفه‌ای، سیستم خنک کننده، تخته شنا و... نیز از جمله مزیت‌هایی هستند که خریدار با در نظر گرفتن هدفی که از تهیه این وسیله دارد به آن توجه می‌کند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تردمیل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود

دادستان زرند با تأکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، گفت: زحمات بی شائبه و شبانه‌روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا یعقوبی در بازدید از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر با همراهی رئیس دادگستری، مسئولان فرمانداری، شهرداری و رؤسای ادارات راهداری و امور منابع طبیعی، اقدامات صورت گرفته را با مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ضمن تشکر از عوامل دخیل در کنترل بحران، علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن به صورت علمی تحلیل شود.

وی افزود: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت‌فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار محترم و کارکنان فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج مردمی که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نموده‌اند، در کنترل سیل اخیر بسیار مؤثر بود.

دادستان زرند با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذی ربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پیگیری در سطح استانی و کشوری جهت اخذ بودجه و امکانات برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

یعقوبی با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضائی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، حمایت قاطع خواهد داشت.

دادستان زرند اظهار کرد: دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل‌ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می‌آورد که این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه‌های اجرایی است تا ان شاءالله از این طریق موجبات رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده‌اند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم جهت رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب‌ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

یهقوبی در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند؛ چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

کد خبر 748567

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شمش خم کن چیست؟
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند