Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران افزود : نقش انسانی در ترویج ارزش های ایثار و شهادت بسیار موثر است و امروز کاربری فرهنگ نشات گرفته از انقلاب اسلامی به مساله مهم اجتماعی بین المللی تبدیل شده است.

وی با اظهار این که به برکت فرهنگ و ایثار و شهادت انقلاب اسلامی موج عظیمی از آزادی خواهی در دنیا ایجاد شده است، افزود: فرهنگ ایثارو شهادت و آزادی خواهی علاوه بر کشورهای اسلامی در بین ملت های غیر مسلمان نیز نفوذ پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که سرود « سلام فرمانده » یک نسخه از فرهنگ ایثار و شهادت بی نظیر و بسیار زیبا و فاخر است ، گفت: این سرود که با منویات مقام معظم رهبری تهیه شد ، عصبانیت جریان های معاند فرهنگی - رسانه ای علیه انقلاب اسلامی را برانگیخت.

وی از شهدای خانطومان و دیگر شهدای مدافع حرم مازندران به عنوان دیگر افتخار آفرینی فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود : نمونه دیگر نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شدن جانفشانی و آزادگی سردار حاج قاسم سلیمانی در کنگره آمریکا است.

حسینی پور با تاکید بر این نکته که فرهنگ ایثار و شهادت برای نجات جامعه خودمان است و با این فرهنگ می توانیم  بسیاری از آسیب های اجتماعی از جماه طلاق و اعتیاد را از بین ببریم، گفت:  این فرهنگ می تواند بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور را ساماندهی کند و مانع رانت خواری و فساد در بخش های مختلف کشور شود.

وی افزود : شایسه ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با شرایط فکری و رفتاری امروز جامعه بخصوص جوانان ما است ، امروز مازندران به دلیل گردشگری پذیری بودنش بشدت در معرض تهاجم فرهنگی قرار گرفته است ،این تهدید فرهنگی زیبنده تاریخ فرهنگی و اسلامی خطه علویان نیست.

نماینده عالی دولت درمازندران با ذکر این نکته که برگزاری یادواره های شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران لازم است ،در عین حال توضیح داد: این که دستور کار جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط ماموریت های قانونی دستگاه های اجرایی باشد و راه حل راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نداشته باشیم اصلا در شان و منزلت اعضای این شورا نیست.

وی افزود : در طول ۴۳ سال پس از انقلاب اسلامی تمامی برنامه های ترویج این فرهنگ به صورت یکنواخت در حال اجرا است ، در حالی که مازندران با قدمت تاریخی در جهاد ایثار و شهادت باید پیشگام در ارائه برنامه های راهبردی در این مقولات باشد.

استاندار مازندران از اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خواست تا از جوانان نخبه ، جامعه شناسان و روان شناسان دانشگاهی استان برای چگونگی ترویج این فرهنگ متناسب با شرایط امروز جامعه کمک بگیرند و تاکید کرد : مازندران استانی عمیق در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است ، شهدا نیازی به ترویج و توسعه این فرهنگ ندارند ،چراکه آنان با فدای جانشان این فرهنگ را به تمام معنا عملیاتی کردند، امروز توریج فرهنگ و ایثار و شهادت برای حیات اجتماعی جامعه اسلامی بویژه استان ولایت مدار و علوی مازندران ضروری و مهم است.

حسینی پور گفت : مازندران به دلیل داشتن قدمت تاریخی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زیر ذره بین علما و دانش پژوهان داخلی و خارجی است و ما نیز میراث دار ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید این خطه هستیم ، بنا بر این دستور جلسات این شورا در حد ماموریت های اداری دستگاه های اجرایی باشد،اصلاپذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد : باید افق ۲۵ ساله ترویج فرهنگ و ایثار مازندران را متناسب با شرایط گردشگری و فرهنگ بومی استان تهیه کنیم. ابتدا باید بیانیه ماموریت این شورا تهیه و سپس برنامه های راهبردی را بنویسیم، اکنون برگزاری جلسات این شورا فقط در حد رفع تکلیف اداری است.

استاندار مازندران گفت : امروز جوانان و نوجوانان ما متفاوت با گذشته فکر و رفتار می کنند، در حالی که ما همچنان مشی سنتی داشته و به آن برنامه ها هم عادت کردیم، برای عبور از  این روزمرگی باید از همه نخبگان جوان ، جامه شناسان ، روانشناسان و به ویژه هنرمندان در چگونگی اثر گذاری فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت استفاده کنیم.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران استانداری مازندران سید محمود حسینی پور نوری مازندران شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران استانداری مازندران بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران استانداری مازندران مازندران شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی