Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:04:39 GMT

رئیسی از کدام غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب بازدید کرد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۱۴۱۴

رئیسی از کدام غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب بازدید کرد؟

صبح امروز ابراهیم رئیسی از سی و سومین نمایشگاه کتاب در مصلی تهران بازدید کرد. او در این بازدید ضمن بازدید از تعدادی از غرفه‌ها با جمعی از ناشران صحبت کرد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب از غرفه‌های انتشارات روایت فتح، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دانشگاه دفاع ملی، انتشارات انقلاب اسلامی،‌ غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کتابستان معرفت، سروش، مکتب شهید سلیمانی، سفیر اردهال، نشر پرنده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بازدید کرده است.

به گفته مدیر انتشارات روایت فتح، رئیسی در بازدید از این غرفه، با تعدادی از کتاب‌های روایت فتح با موضوع شهید سلیمانی آشنا شده است که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «حاج قاسم سلام»، «یک قاسم دو کربلا»، «قاسم حاج قاسم» (روایتی از شهید زمانی‌نیا)، «پله‌ها تمام نمی‌شدند» و .... اشاره کرد.

هم‌چنین مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم،‌ مجموعه کتاب‌های «زندگی» با محوریت زندگی علما برای نوجوانان و .... مورد توجه او قرار گرفته است. مدیر انتشارات روایت فتح می‌گوید که رئیس‌جمهور از او درباره تعداد تیراژ کتاب‌ها نیز سؤال پرسیده است.

مدیر غرفه سفیر اردهال نیز درباره بازدید رئیس‌جمهور می‌گوید که یکی از کتاب‌های مهم‌شان یعنی «قرآن کریم همراه با تفسیر شاعران پارسی‌گو» را به آیت الله رئیسی معرفی کرده است که مورد توجه او قرار گرفته است. این کتاب، ترجمه‌ای جدید از قرآن کریم همراه با تفسیر آن براساس اشعاری از شاعران است. این اشعار از 500 دیوان شاعر ایرانی جمع‌آوری شده است.

وی هم‌چنین می‌گوید که کتاب سیره پیامبر اعظم، مجموعه کتاب‌های طب سنتی و ... مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

مدیر غرفه نشر پرنده نیز می‌گوید که کتاب‌های «تاریخ شفاهی کاخ گلستان»، «عهدنامه ترکمان‌چای»،  «کوچه باران» و «من زبان فارسی را دوست دارم» را به رئیس‌جمهور معرفی کرده است. او هم‌چنین می‌گوید که ابراهیم رئیسی درباره کتاب‌هایی درباره چین سوال پرسیده است که در پاسخ کتاب‌های «ساخت چین» و «صورتگر چین» به او معرفی شده است.

مدیر غرفه جامعه مدرسین قم نیز می‌گوید ابراهیم رئیسی در بازدید از این غرفه با تعدادی از کتاب‌های جدید این انتشارات با محوریت علوم دینی آشنا شده است.

بیان دغدغه‌های ناشران درباره موضوع کاغذ نیز بخش مهمی از گفت‌وگوی ناشران با رئیس‌جمهور بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روایت فتح کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوربه مناسبت سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز در کتابخانه آینده در پارکشهر برگزار شد.

هراتی در این نشست با اساره به فضای حضور در نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران فضایی برای جمع شدن اهالی کتاب در نظر گرفته ایم، پاتوقی که طی این ده روز یکدیگر را بیشتر ببینیم و با هم بیشتر صحبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت حضورمان در قیاس با سال گذشته تغییر کرده است، توضیح داد: دلیل این تغییر حضور ناشرانی است که سال گذشته نبوندند، اما امسال علاقمند به حضور در مصلا هستند، از این رو ما به نفع ناشران تغییر را پذیرفتیم.

هراتی با بیان آدرس جدید غرفه نهاد افزود: راهرو ۱۴ پس از محراب در میانه مصلا امسال غرفه‌ای داریم و علاقه‌مندان با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توانند به غرفه مراجعه کنند

وی افزود: غرفه به لحاظ بصری شمایلی به مانند سال گذشته طرح کتابخانه نوستالژیک دارد، چرا که بودجه خاصی نداریم و هزینه کرد‌ها باید هدفمند باشد

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: موقعیت دوم در غرفه برای پویش «کتاب دستت چیه» در نظر گرفته شده است؛ این طرح با مشارکت مردم اغاز شد و بیش از سی هزار فیلم به ما رسید که قالب آن کودک و جوانان هستند که اختتامیه آن را در نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

این پویش نشان داد که نوجوانان چقدر می‌توانند توانمند باشند و کتاب معرفی کنند، پس از این پویش دیگری با عنوان «بگو بخونم» آغاز می‌شود.

بخش عمده کتاب‌های در نظر گرفته شده برای این طرح کتاب‌های تقریظی است که شروع ماجرا را رقم می‌زند. دلیل انتخاب این دست آثار ترویج است چرا که احساس کردم با توجه به رسالت نهاد میتوانیم برای بازمعرفی این آثار موثر باشیم، همه این کار‌ها برای این است که خواندن گام اول است، اما محتوای خوب خواندن هم برای ما مساله است، خواندن اتفاق مهمی است

هراتی متذکر شد: محافل ادبی ما انصافا در طول سال فعالند و برای مجموعه فعالیت‌های ما به مانند نگین است، دبیری این نشست‌ها بر عهده نغمه مستشار نظامی است، امور مختلفی را محافل عهده دار است، اما حول محور‌هایی چون؛ فلسطین، غزه، ایران قوی، مدافعان حرم، وعده صادق، دهه کرامت و محفل جوانه‌ها، رونمایی کتاب، شعر خوانی و چند سرفصل را خواهیم داشت که در واقع گعده گاه نهاد است.

وی به نشست‌هایی با عنوان «گعده امین» اشاره کرد و توضیح داد: این گعده عنوان برنامه دیگری است که در نمایشگاه خواهیم داشت، مستند غیر رسمی شش چندی پیش رونمایی شد، اما برای پرداخت و بهتر دیده شدن این مستند اقدام کردیم در سلسه جلساتی تحت گعده امین آن را باز میکنیم، بنابراین چهار نشست را طراحی کردیم حدود نیم ساعت در خدمت شخصیت‌های داخل مستند خواهیم بود، روز اول با حضور محسن ممنی شریف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه کودک و نوجوان را هم در نمایشگاه خواهیم داشت، که با محوریت هدهد سفید برپا میشود، شماره ۱۸ این نشریه در نمایشگاه توزیع خواهد شد.

وی خبرداد: یکی از کتابخانه‌های سیار در حیاط نمایشگاه حاضر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ایام نمایشگاه کتاب پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی را ادامه خواهیم داد، افزود: رونمایی کتابی از خروجی محافل ادبی با محوریت مادران شهدا در کنار سیزده کتاب دیگر را شاهد خواهیم بود.

هراتی ابراز داشت: نشست با کارتونیست‌ها از بخش‌های دیگر حضور ما در مصلاست. در این راستا چند دانشجو برنامه طراحی زنده خواهند داشت و از  ده کتاب کودک تقدیر شده در بخش بین الملل بازمعرفی خواهند شد.

هراتی در پاسخ به آنا درباره برنامه‌های نهاد در سال جدید گفت: در حوزه برنامه سازی چند برنامه روی انتن خواهیم داشت، در حوزه ترویجی، کارافزاری را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهیم که این پلتفورم تمام نیاز‌های حوزه کتاب را تامین خواهد کرد. ضمن این که از ظرفیت هوش مصنوعی در طراحی این نرم افزار استفاده شده است.

وی اعلام کرد: امید داریم تا پایان امسال سه کتابخانه مرکزی استان گیلان، مازندران هرمزگان یا اراک به بهره برداری برسد البته تلاش میکنیم تا پایان دولت ۸۰ پروژه بزرگ را به بهره برداری برسانیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه