Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا به طرح مواضعی علیه سیاست‌های چین در قبال منطقه سین‌کیانگ و همچنین مواضع کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در قبال این حوزه پرداخت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت، این کشور از بابت محدود شدن دسترسی‌های میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در سفرش به منطقه سین‌کیانگ از سوی مقامات چین نگرانی داشته و در عین حال از باچله از بابت نشان دادن "سکوت" در مواجهه با آنچه که خشونت‌ها در منطقه سین‌کیانگ چین خواند، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، باچله قرار است در بازه زمانی ۲۳-۲۸ مه به این کشور سفر داشته باشد. به این ترتیب او تبدیل به اولین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد که از سال ۲۰۰۵ به این کشور سفر می‌کند. در برنامه سفر او بازدید از منطقه سین‌کیانگ نیز گنجانده شده است.

آمریکا پکن را متهم به ارتکاب نسل‌کشی در آنجا کرده است. ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما عمیقا نگران این سفر آتی هستیم.

او اضافه کرد که آمریکا "توقع ندارد که جمهوری خلق چین به تامین دسترسی‌های ضروری لازم برای اجرای یک ارزیابی کامل و بدون دخل و تصرف در وضعیت حقوق بشری سین کیانگ بپردازد."

پرایس همچنین گفت آمریکا نگرانی‌های خود را به اطلاع چین و باچله رسانده، در حالی که به گفته این سخنگو، باچله ماه‌ها به درخواست‌های مکرر آمریکا و کشورهای دیگر برای انتشار یک گزارش از سوی کارمندان دفترش درباره وضعیت منطقه سین‌کیانگ توجه نکرده است.

او ادامه داد: سکوت ادامه‌دار این کمیسیونر عالی در مواجهه با شواهد مسلم خشونت‌ها در منطقه سین‌کیانگ و دیگر موارد نقض و سوءاستفاده حقوق بشری در جمهوری خلق چین، به ویژه با توجه به این که او باید سخنگوی پیشرو در زمینه حقوق بشر باشد، عمیقا نگران‌کننده است.

چین با تکذیب ادعاهای غربی‌ها در خصوص آنچه "نسل‌کشی و کار اجباری" علیه اویغورها خوانده می‌شود، به کشورهای دیگر هشدار داده در امور داخلی چین با انتقاد کردن از اقدامات در سین‌کیانگ مداخله نکنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اویغورها ، ند پرایس ، وزارت امور خارجه آمریکا ، میچل باچله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اویغورها ند پرایس وزارت امور خارجه آمریکا میچل باچله وزارت امور خارجه آمریکا منطقه سین کیانگ کمیسیونر عالی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات