Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:53:58 GMT

آسیب‌های اجتماعی موجب نگرانی مدارس و خانواده‌ها است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۰۸۶

آسیب‌های اجتماعی موجب نگرانی مدارس و خانواده‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش به مناسب آغاز اختتامیه‌های استانی یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

"آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، موجب نگرانی مدارس و خانواده‌ها است. گسترش عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان، موجب شده محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در کنار دیگر اولویت‌های تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و بلکه جز مهم‌ترین آن‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، در کنار فعالیت‌های آموزشی و مراقبتی، از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشورها، شناخته‌شده است که می‌تواند موجب ارتقای آگاهی عمومی و بهبود نگرش‌ها درزمینه عوامل مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان و چگونگی محافظت از ایشان شود.

وزارت آموزش‌وپرورش، با اعتقاد به این‌که مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است، اهتمام ویژه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیرانه در سطح مدارس دارد که بسته کاملی از برنامه‌های مرتبط با راهکارهای معتبر و شناخته‌شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در سه محور آموزشی، ترویجی و مراقبتی را شامل می‌شود.

جشنواره نوجوان سالم که هرساله باهدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور برگزار می‌گردد، از جمله فعالیت‌هایی است که در زیرمجموعه راهکار ترویج و پیشگیری، اجرا می‌شود و با همت مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها، در سال تحصیلی جاری، یازدهمین دوره آن نیز برگزارشده است.

جشنواره نوجوان سالم، با دارا بودن ۳ محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور و نیز بیش از ۲۰ رشته ارائه اثر، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها است که جا دارد نهادهای سیاست‌گذاری و اجرایی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، این ظرفیت را موردتوجه قرار داده و از آن استفاده نمایند.

اکنون‌که جشنواره نوجوان سالم، باوجود شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، به راه خود ادامه داده و اختتامیه‌های استانی یازدهمین دوره آن از اردیبهشت‌ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، به‌تمامی دانش آموزان، همکاران فرهنگی و خانواده‌ها که در استمرار این تلاش جهادی برای محافظت از کودکان و نوجوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مشارکت داشته‌اند، تبریک و خدا قوت می‌گویم و ضمن تشکر، اعلام می‌کنم که وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه این جهاد، در کنار شماست و از تلاش‌های شما برای آموزش و ترویج پیام‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، حمایت می‌کند. "

کد خبر 5495530 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آسیبهای اجتماعی یوسف نوری شهرداری تهران قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلودگی هوا علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه عزت الله ضرغامی سربازی شورای شهر تهران قاچاق پلیس راهور شهر تهران شهردار تهران کمیته امداد امام خمینی جشنواره نوجوان سالم کودکان و نوجوانان آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوان رفتارهای پرخطر خانواده ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد