Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:38:51 GMT

عربستان خواستار فشار بین المللی به انصارالله شد!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۶۰۹

عربستان خواستار فشار بین المللی به انصارالله شد!

عربستان سعودی به رغم آنکه طی هفت سال اخیر یمن را آماج تهاجم نظامی خود قرار داده ، روز شنبه خواستار اعمال فشار بین المللی بر انصارالله برای مشارکت در «دستیابی به صلح» در یمن شد.

به گزارش مشرق، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در واشنگتن با تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن دیدار و درباره بحران یمن و تحولات آن گفت وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد بن سلمان که در حال حاضر برای سفر به واشنگتن به سر می برد، افزود : به نماینده آمریکا در مورد "حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از شورای فرماندهی ریاست جمهوری یمن و نهادهای وابسته به آن آن" اطمینان داده ایم .

معاون وزیر دفاع عربستان ابراز امیدواری کرد یمنی ها به یک راه حل سیاسی جامع که بتواند این کشور را در مسیرصلح و توسعه سوق دهد، دست یابند.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

وی تاکید کرد: به رغم تاثیر مثبت آتش بس اعلام شده ، سازمان ملل و جامعه جهانی نیز دراین میان نقش مهمی دارند که باید آن را ایفا کنند تا با تحت فشارقراردادن به انصار الله برای باز کردن جاده‌های تعز و واریز درآمدهای بندر حدیده به حساب دولت و مشارکت جدی در تلاشها برای صلح کمک کنند یمن به سمت امنیت و ثبات حرکت کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد. با اینحال، سعودی ها در طول این مدت هیچگاه به تعهدات خود جهت حفظ آتش بس برقرار شده، عمل نکردند.

شورای عالی سیاسی یمن پیشتر در نشستی به ریاست مهدی المشاط اعلام کرده بود که تمدید آتش‌بس در گرو ارزیابی مرحله فعلی است.

شورای عالی سیاسی یمن در این نشست خواسته بود که میزان پایبندی ائتلاف متجاوز به مفاد آتش بس فعلی که دوم ژوئن (۱۲ خرداد) به پایان می‌رسد و مواردی که در این آتش بس برای کاهش دردها و رنج‌های مردم یمن آمده مانند گشایش راه‌های مواصلاتی در استان تعز و سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت عربستان یمن انصارالله انصارالله یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عربستان سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط