Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت معتقد است که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می‌تواند علاوه بر اینکه متولی تولید علم و دانش و شواهد باشد، در حوزه سیاست گذاری به شکل کلان و کشوری ایفای نقش کند.

به گزارش ایران اکونومیست، عبادی در نشست تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت، گفت: علی رغم اینکه وزارت بهداشت متولی مستقیم سلامت مردم است، اما سهم و تاثیرگذاری آن بر مولفه‌های سلامت تنها به عنوان یک دستگاه بین ۲۵ تا ۳۵ درصد تخمین زده می‌شود و بسیار از موضوعاتی که در سلامت تاثیر مستقیم می‌گذارد ناشی از عملکرد سایر دستگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبادی با بیان اینکه یکی از اجزای چهارگانه تعریف سلامت براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی و معنوی است، گفت: اما تمرکز ما بیشتر بر سلامت جسمانی و اندکی روانی است و دو بخش دیگر تقریبا رها شده است. 

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته موضوعی در کشور تحت عنوان اعتماد اجتماعی مطرح و درباره آن صحبت می‌شود که یکی از موضوعاتی است همه دستگاه‌ها درگیر آن هستند و بخشی از سلامت اجتماعی تلقی می‌شود، گفت: بنابراین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می‌تواند علاوه بر اینکه متولی تولید علم و دانش و شواهد باشد، در حوزه سیاست گذاری به شکل کلان و کشوری ایفای نقش کند.
به گزارش ایران اکونومیست، دکتر غفاری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز در این نشست با بیان اینکه ما در کشور آینده نگری مناسبی نداریم، گفت: سلامت اجتماعی فقط مخصوص افراد مسن نیست. امروز در کشور جوان‌های ما دچار مشکلات روحی و روانی شدند و بحث سن بالا نیست، لذا به نظر می‌رسد با این امکانات باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم و مراقبت کنیم. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سالمندان ، سلامت روانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سالمندان سلامت روانی سلامت اجتماعی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی از مشکلات نوبت دهی الکترونیک گلایه داشتند این در حالی است که رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بخشی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی نتوانستند اتصال لازم را به لحاظ زیر ساخت سامانه‌ای فراهم کنند و این موضوع باید زودتر رسیدگی شود. با این حال مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند در تلاش هستند مشکلات اتصال به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت را بر طرف کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان