Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:15:32 GMT

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۲۷۷۴

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن بیمه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

وی بیان کرد: احداث یک هزار واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل تخصیص یافته که تاکنون ۷۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت نام مشمول این طرح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است، گفت: میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی است که این پرداختی‌ها سرموقع انجام می‌شود.

عبدالملکی همچنین با اشاره به انجام خدمات برای مددجویان بهزیستی افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی اختصاص داده شده و علاوه بر این یک هزار و ۷۰۰ متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تأمین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تأسیس انگوت شد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و افزود: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تأیید نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح‌هایی را جایگزین این دو طرح کرده و باهمان میزان اشتغال تا دو ماه آینده طرح جدید شروع شود.

کد خبر 5495552

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اردبیل کارگران دستمزد کارگران بیمه کارگران ساختمانی بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا احتکار گرد و غبار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها مشهد سیدابراهیم رئیسی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند