Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ حمیدرضا قانعی روز شنبه در دومین نشست کارگروه مد و لباس استان اظهار کرد: استان فارس با دارا بودن دگرگونگی‌های بسیار زیاد در زمینه پوشش و پوشاک سنتی خود، توانمندی آن را دارد که بتواند در بخش پوشاک اقوام ایرانی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، پذیرای دیگر اقوام ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قانعی، برگزاری مسابقه‌های مد و لباس را زمینه ساز شناسایی توانمندی‌ها دانست که بایستی در کارگاه‌ها و دیگر رویدادها فرهنگی و هنری پرورش یابند و افزود: شناسایی و پرورش استعدادها، پله نخست خواهد بود و بایستی دیدگاه خود را به سوی پیوند آن‌ها با تولیدکنندگان و فروشندگان برد؛ زیرا تا هنگامی که هنر همگانی نشود، کاری انحام نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاس، دیبا را برندی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در زمینه مد و لباس دانست و ادامه داد: دیبا، نه تنها به دنبال موازی‌کاری و یا رقیب برای پویش‌گران این هنرصنعت نخواهد بود که بسترساز پویایی بیشتر هنرمندان و صنعت‌گران آن باید باشد.

 در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس برگزار شد، پیشنهاد برگزاری بخش لباس اقوام جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوی اعضا داده شد و پس از ارائه گزارش مؤسسه‌های برگزارکننده رویدادهای مد و لباس در اردیبهشت ماه و آسیب‌شناسی کارکردها، رویدادهای پیشنهادی پیش رو نیز بررسی و ظرفیت‌ها و زیرساخت فرهنگی، هنری و پیشینه تاریخی مد و لباس نیز برای حضور در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز ارزیابی شد.

برچسب‌ها مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره شیراز فارس مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید

جشنواره فرهنگی هنری اشکواره حسینی با شروع به کار دبیرخانه آن به میزبانی آمل به دور هفتم رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسین جوادی عصر امروز در جلسه مدیران اجرایی و دبیران اشکواره فرهنگی هنری حسینی از شروع به کار هفتمین دوره این جشنواره در سطح ملی عنوان کرد و گفت: در این دوره نیز با برگزاری شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر و داستان کوتاه  و بخش کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آید. 

وی با اشاره به اینکه در بخش نوجوان چهار بخش سرود گروهی، قصه گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گوی و روایت‌گری فراخوان می‌شود، تصریح کرد: در این دوره اشکواره حسینی از اوایل شهریورماه شروع و اختتامیه آن پانزدهم شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. 

رئیس اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با محوریت شهدای راه قدس آثار پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: با تأکیدات رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، تصمیم گرفتیم محوریت این اشکواره را در کنار قیام امام حسین(ع)، شهدای راه قدس نیز باشد تا از زبان هنر به این جریان پرداخته شود.

جوادی از استقبال بالای هنرمندان به این اشکواره در سال‌های اخیر ابراز امیداوری کرد و گفت: خوشبختانه در این شش دوره اتفاقات خوبی افتاد و شاهد پربار شدن این اشکواره بودیم و این باعث می شود تلاش‌مان را بیش از پیش برای بهتر شدن انجام دهیم‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است