Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:08:56 GMT

معرفی نفرات برتر جشنواره تئاتر «سردریم»

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۶۴۹

معرفی نفرات برتر جشنواره تئاتر «سردریم»

امیر مهروند دبیر جشنواره گفت :از فرهاد زارعی برای طراحی بروشور نمایش " دکتر قلابی" تقدیر شد.

در بخش موسیقی از عاشیق علی صمدی برای نمایش " دومانلی سرحد" از مرند و همچنین از دو هنرمند جوان، آیاز و تایماز پیوندی برای نمایش " اشک آب" از سردرود تقدیر شد.

در بخش گریم از تهمینه آدی بیگ برای نمایش " داد زباله‌ها" از سردرود تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش طراحی لباس از سجاد افتخاری برای نمایش "داد زباله‌ها" از سردرود تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی فضا از پویا معصومی و سما سیمرغی برای نمایش " تراژدی نان" و از فرهاد زارعی برای نمایش " اشک آب" تقدیر شد و نسیم‌عموزاده برای نمایش "ائو" از اهر به‌عنوان رتبه نخست این بخش معرفی شد.

در بخش طرح و ایده بهناز قرطاسی برای نمایش‌های "اشک آب" و " داد زباله‌ها" از سردرود موفق به کسب رتبه سوم شد. همچنین مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد" از مرند رتبه دوم و مهدی صالحیار برای نمایش‌های " تراژدی نان" و " من اویناماق ایستیرم" رتبه اول را از آن خود کردند.
در بخش بازیگری زن رتبه سوم به طور مشترک به نازنین اسدی برای نمایش " من اویناماق ایستیرم"، هستی محمدزاده برای نمایش "دکتر قلابی" و "ریحانه اکبری" برای نمایش "ائو" تعلق گرفت. همچنین ساناز کسب‌خواه برای نمایش " داد زباله‌ها" موفق به کسب مقام‌دوم شد و صدف رحیمی برای نمایش " دادزباله‌ها" به عنوان رتبه نخست این بخش معرفی شد.

در بخش بازیگری مرد، علی صالح‌نیا برای نمایش " قاچاق چرا" و نیما وهابی برای نمایش " من اویناماق ایستیرم" به طور مشترک موفق به کسب مقام سوم شدند. مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد" و مجید رنجبرپور برای نمایش "غصه‌های مجید" رتبه دوم و امین حاجی اکبری برای نمایش "سایا" رتبه اول را کسب کردند.

در بخش کارگردانی، مهدی شاکری برای نمایش " داد زباله‌ها رتبه سوم، گروه کارگردانی نمایش " تراژدی نان" رتبه دوم و مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد " رتبه اول را کسب کردند.

بر اساس این گزارش نمایش "تراژدی نان" از سردرود از سوی هیئت داوران به عنوان نمایش‌های منتخب این جشنواره وبرای اجرای عمومی و معرفی به سایر جشنواره‌ها اعلام شد.

آقای سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این جشنواره تئاتر خیابانی گفت: سردرود گرچه در حاشیه شهر تبریز است، اما همیشه مهد تربیت و معرفی فرهیختگان بسیاری بوده است.

 امیدوارم مدیران شهری و فرهنگی سردرود ارزش تاریخی و هنرمندان شهر خود را بدانند و در راه حفظ و اعتلای آن بکوشند.

زبان غیر مستقیم هنر از هر زبان دیگری والاتر و تاثیرگذارتر است و ما اگر به دنبال رساندن پیام و شناساندن ظرفیت‌های منطقه هستیم نباید از آن غافل شویم.

استفاده درست از زبان هنر توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

 امیدوارم هنرمندان و مسئولان شهر سردرود در این مسیر ماندگار باشند و به حرکت خود ادامه دهند و ما نیز در این راه و برای توسعه زیست فرهنگی و بهره‌گیری از این ابزار در کنار هنرمندان هستیم.

آقای قویدل رییس شورای شهر سردرود هم با بیان اینکه تاریخ آذربایجان هنوز به قدر کافی بر صحنه‌ی تئاتر به تصویر کشیده نشده‌است افزود: تئاتر یکی از هنر‌هایی است می‌تواند تاریخ و فرهنگ و هنر استان و شهر را به شکل شایسته معرفی کند.

در دو دوره‌ای که جشنواره تئاتر خیابانی در شهر سردرود برگزار شد ما شاهد تاثیرگذاری این هنر بودیم و امیدواریم که با فعالیت مداوم هنرمندان این حرکت ادامه داشته باشد.

 سردرود به لطف هنرمندان است که هنر شهر نام گرفته و امیدوارم بتوانیم با برنامه‌هایی از این دست در معرفی این شهر به وظیفه خود عمل کنیم.

آقای حسین پناه شهردار سردرود با بیان اینکه استقبال مردم و شهروندان را از تئاتر خیابانی را دلگرم‌کننده است، افزود: تئاتر معجزه‌ای دارد که به شکل غیر مستقیم و تاثیرگذار می‌تواند مفاهیم آموزشی و شهروندی را نهادینه کند.

هنرمندان نعمت‌های بزرگی هستند که می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها به مسئولان کمک کنند.

 شهرداری‌ها و شورا‌ها نیز در این میان وظیفه تسهیل‌گری دارند تا هنرمندان بتوانند با خیال آسوده به تولید اثر و فرهنگ‌سازی بپردازند.

جشنواره تئاتر خیابانی سردرود «سردریم» از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در دو پارک شهر سردرود برگزار شد و امروز ۳۱ اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر خیابانی هنرمندان جشنواره تئاتر تئاتر خیابانی داد زباله ها برای نمایش تراژدی نان شهر سردرود تقدیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاتر‌های با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کار‌های دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهر‌های خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجرا‌های عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد