Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:29:02 GMT

رمز عبور‌هایی که نباید انتخاب کنید!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۵۲۸۶

رمز عبور‌هایی که نباید انتخاب کنید!

اگر از زمانی که برای اولین بار حساب‌های آنلاین خود را در دهه ۱۹۹۰ راه اندازی کردید تا کنون از همان رمز‌های عبور قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است اکنون زمان بسیار خوبی برای ایجاد برخی تغییرات ساده باشد.

علی‌رغم هشدار‌های بی‌پایان کارشناسان امنیت سایبری، به نظر می‌رسد که میلیون‌ها نفر از ما همچنان در مورد امنیت حساب‌های آنلاین خود مرتکب اشتباهات بسیار ساده‌ای می‌شویم، از جمله استفاده از رمز‌های عبوری که به راحتی هک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد‌هایی مانند "۱۲۳۴۵۶"، "qwerty" و "password" همچنان بسیار محبوب هستند، زیرا به راحتی قابل به خاطر سپردن هستند، اما این موضوع آن‌ها را به هدف سارقان سایبری نیز تبدیل می‌کند.

اشتباه دیگری که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم این است که از رمز عبوری استفاده می‌کنیم که شامل اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد یا نام حیوان خانگی است، زیرا این می‌تواند روند هک را تسهیل کند.

طبق یک نظرسنجی تازه توسط Uswitch، حدود ۳۰ ٪ از ما دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهیم که می‌تواند افراد بیشتری را در معرض خطر قرار دهد.

در زیر لیستی از رایج‌ترین رمز‌های عبور آورده شده است که در صورت استفاده از هر یک از آنها، بهتر است فوراً آن‌ها را تغییر دهید.

۱۰ مورد از بدترین رمز عبورها

۱ - ۱۲۳۴۵۶

۲ - ۱۲۳۴۵۶۷۸۹

۳ - qwerty

۴ - رمز عبور

۵ - ۱۱۱۱۱۱۱۱

۶ - ۱۲۳۴۵۶۷۸

۷ - abc۱۲۳

۸ - ۱۲۳۴۵۶۷

۹ - رمز عبور ۱

۱۰ - ۱۲۳۴۵

اگر نگران گذرواژه‌های خود هستید، نکات زیادی وجود دارد که به امن‌تر کردن حساب‌هایتان کمک می‌کند. تیم امنیتی Check Point نکات مفیدی را برای کمک به ایمن ماندن آنلاین منتشر کرده است:

استفاده از ترکیبی از کاراکترها: داشتن یک رمز عبور از عبارات ساده یا تاریخ‌های مهم برای زندگی شخصی کاربر، یک روش بسیار رایج است. با این حال، این عادت به طور جدی رمز عبور را تضعیف می‌کند، زیرا اطلاعاتی مانند روز تولد را می‌توان به راحتی توسط مجرمان سایبری پیدا کرد.

همیشه از یک دنباله تصادفی از اعداد، حروف و نماد‌های مختلف برای هر پلتفرم استفاده کنید.

رمز عبور متفاوت برای هر حساب: از آنجایی که برنامه‌ها و سرویس‌های زیادی وجود دارند که اکنون به جزئیات ورود نیاز دارند، تکرار یک رمز عبور فردی برای همه آن‌ها وسوسه انگیز است، اما این ایده بدی است. همانطور که ما کلید یکسانی برای باز کردن قفل خانه یا محل کار خود نداریم، نباید از رمز عبور یکسانی استفاده کنیم، زیرا این کار فقط باعث می‌شود هکر‌ها بتوانند قفل کل زندگی دیجیتال ما را باز کنند.

هر چه رمز عبور طولانی‌تر باشد، قوی‌تر است: درست است که هر چه رمز عبور طولانی‌تر باشد، به خاطر سپردن آن دشوارتر است، اما این یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات است، بنابراین حتماً از حداقل ۸ عدد برای تقویت سطوح امنیتی استفاده کنید.

تغییرات منظم ایجاد کنید: تغییر منظم رمز عبور می‌تواند یک چالش تقریبا غیرممکن به نظر برسد.

احراز هویت دو مرحله ای: در حالی که انجام تمام اقدامات فوق مطمئناً اثربخشی رمز عبور را بهبود می‌بخشد، همچنین لازم است احراز هویت دو مرحله‌ای نیز پیاده سازی شود. این به این دلیل است که تهدید‌های جدید دائماً در حال ظهور هستند، بنابراین برای اطمینان از اینکه شما کاملاً محافظت می‌شوید و هر بار که یک مهاجم یا یک فرد غیرمجاز می‌خواهد به حساب شما دسترسی پیدا کند به شما اطلاع داده می‌شود، امنیت شما را بهبود می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری سما

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت سایبری رمز عبور دیجیتال سارقان سایبری رمز عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • (ویدئو) لحظه عبور یک گردباد شدید از بزرگراه
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • ببینید | حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است