Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:42:36 GMT

احرار سنجار: ترکیه منتظر تداوم حملات باشد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۵۳۴۸

احرار سنجار: ترکیه منتظر تداوم حملات باشد

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه منابع خبری از حمله پهپادها به پایگاه زلیکان در بعشیقه موصل خبر دادند؛ جایی که در آن نیروهای ترکیه در عمق خاک عراق حضور دارند. گفته می شود ۲ سرباز ترکیه و یک نیروی پیمانکار محلی آنها در این عملیات کشته شده اند و برخی منابع گزارش دادند که عملیات مورد نظر با دستکم ۶ فروند پهپاد انتحاری «کامکازی» صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«درمان طاووس ملک» سخنگوی نظامی گروه احرار سنجار در بیانیه ای اعلام کرد: به اشغالگران ترکیه درباره ادامه تجاوزهای مکرر علیه عراق و شهرهای آن هشدار داده بودیم و این عملیات در واکنش به تجاوزات اخیر ترکیه در حاشیه های کرکوک و دهوک (اقلیم کردستان) انجام شد.

سخنگوی گروه احرار سنجار اما از ۶ فروند پهپاد مشارکت کننده در حمله و نیز نوع آن (کامکازی) نمی گوید بلکه تصریح می کند: «پایگاه اشغالگران ترکیه را با دو پهپاد منحصر به فرد هدف قرار دادیم؛ پهپادهایی که برای اولین بار از آغاز عملیات‌مان مورد استفاده قرار می گیرد.»

وی افزود: دو پهپاد با دقت عالی به هدف اصابت کردند و بر اساس اطلاعات اولیه، خسارت های مادی و انسانی در میان اشغالگران ترکیه به جا گذاشتند.

ملک ادامه داد: رشته عملیات ما تا زمانی که اشغالگر با توحش و تجاوزش موجود باشد ادامه خواهد یافت و باز تاکید می کنیم که تجاوز به هر وجب از خاک عراق را به منزله تجاوز به سنجار می دانیم.

حضور ارتش ترکیه در عمق خاک عراق و تاسیس بیش از ۴۰ پایگاه در خاک این کشور، حساسیت شدیدی را در گروه های مختلف عراقی و به ویژه گروه های مقاومتی عراق برانگیخته است. به این مساله باید حملات تقریبا روزمره بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای ترکیه به شمال عراق و مشخصا دهوک اقلیم کردستان را نیز افزود؛ جایی که ترکیه ادعا می کند نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در آن مستقر هستند و این بهانه ای را برای آنکارا با هدف حملات مداوم به شمال عراق فراهم کرده است.

برچسب‌ها کرکوک عراق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرکوک عراق ترکیه کرکوک عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پهپاد در حین انجام مأموریت خصمانه خود با موشک مناسب که به نام آن اشاره نشده، هدف قرار گرفته است.
در ادامه بیانیه ارتش یمن آمده است که یک کشتی نفتی انگلیسی به نام (ANDROMEDA STAR) در دریای سرخ نیز با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که این سری از عملیات برای یاری ملت مظلوم فلسطین و نیز حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان صورت گرفته است.
در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که عملیات نظامی ارتش یمن تا شکسته شدن محاصره غزه و توقف حملات به آن ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش بود که یک مقام آمریکایی به شبکه «سی بی اس» این کشور، سرنگونی پهپاد ارتش ایالات متحده در سواحل یمن را تأیید کرد.
این مقام آمریکایی البته اشاره‌ای به علت سرنگونی نکرد و نگفت به خاطر نقص فنی بوده یا هدف حملات ارتش یمن قرار گرفته است.
این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.
ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح