Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مراجعه سه جلسه در هفته بیماران برای دیالیز را باعث کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای آنها دانست و گفت: بیماران دیالیزی ۳۰ تا ۶۰ درصد امید به زندگی دارند و به دستگاه وصل هستند، بیماران پیوندی نیز تا آخر عمر خود به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند.

اعظم پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد که اکنون تقریباً ۱۰۵ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش انجمن‌های بیماران کلیوی سراسر کشور و خیران برای حل مشکلات بیماران، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی مظلوم هستند، زیرا از زمانی که مبتلا می‌شوند تا پایان عمر خود، سبک زندگی آنان تغییر می‌کند و باید تلاش کنیم که بیماران بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای بیماران دیالیزی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مراجعه سه جلسه در هفته بیماران برای دیالیز را باعث کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای آنها دانست و گفت: بیماران دیالیزی ۳۰ تا ۶۰ درصد امید به زندگی دارند و به دستگاه وصل هستند، بیماران پیوندی نیز تا آخر عمر خود به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند و روند زندگی آنان تغییر پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور تصریح کرد: خیران معتقدند در وضعیت کنونی نمی‌توانند مانند گذشته به انجمن کمک کنند، در حالی که بیماران کلیوی هزینه‌های مختلفی را متحمل می‌شوند، وقتی پدر یک خانواده یک روز در میان دیالیز می‌شود، برای نگهداشتن شغل خود دچار مشکل شده و منبع درآمد خود را از دست می‌دهد.

دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور اختصاص نمی‌دهد

پناهی خواستار رسیدگی به وضعیت بد اشتغال سرپرست خانواده بیماران دیالیزی شد و گفت: دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور اختصاص نمی‌دهد و همه بودجه را خیران تقبل می‌کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی معرفی همه مراکز دفتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی در کشور را به استناد به دستورالعمل جدید وزارت کشور، به عهده انجمن بیماران کلیوی مرکز دانست و تاکید کرد: استانداری‌ها در این زمینه باید استعلام لازم را انجام دهند، انجمن بیماران کلیوی شهرستان‌ها نیز باید زیر نظر انجمن مرکز استان باشد و مرکز استان نیز طبق آئین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی هیئت مدیره راهکارها و پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

وی اساسنامه انجمن بیماران کلیوی کشور را دارای شش اصل معرفی کرد و ادامه داد: یکی از این اصول فرهنگی و ورزشی است همچنین اعضای هیئت مدیره در راستای اهداف اساس‌نامه حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

کد خبر 576547

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دیالیز دیالیز چیست بخش دیالیز هزینه دیالیز وضعیت بیماران دیالیزی بیماران کلیوی تامین داروی بیماران کلیوی پیوند عضو پیوند کلیه چرخه دیالیز بیماری های کلیوی درمان بیماری های کلیوی بیماری کلیوی خیریه ها مشکلات بیماران دیالیزی کرونا و دیالیز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجمن بیماران کلیوی کشور بیماران دیالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حجت الاسلام مصطفی معلمی» از حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی در مجلس آینده

حجت الاسلام مصطفی معلمی، در گفتگو با خبرنگار مهر در قالب «پویش با مهر انتخاب کنیم» در رابطه با این پرسش که تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی مجلس آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کند، پاسخ داد: هنوز تعدادی از نمایندگان باید در مرحله دوم انتخاب شوند اما با توجه به فهرست‌های اعلامی گروه‌های سیاسی، فعلاً بیشترین درصد نمایندگان منتخب به اصولگراها تعلق دارد و درصدی هم از مستقلین و اقلیتی هم از گروه‌های سیاسی دیگر هستند.

مهمترین موضوعاتی که با توجه به حوزه تخصصی باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد

کاندیدای حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی مهم‌ترین موضوعی که باید مجلس آینده مورد توجه قرار دهد را با توجه به حوزه تخصصی‌اش (تحصیلات حوزوی و دانشگاهی) مسئله فرهنگ برشمرد و گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان دولت آقای احمدی‌نژاد تهیه شد، در دولت آقای روحانی تنها استان فارس توانست برش استانی آن را فراهم کند و البته در این دولت هم اقداماتی صورت گرفته و تعدادی از استان‌ها، تهیه برش استانی این نقشه را شروع کردند.

وی با تأکید بر اینکه این نقشه جامع باید پیاده‌سازی شود، پیگیری انجام، اجرای و پیمودن آن مسیری که نقشه راه تعیین کرده را نیازمند همت مجلس و دولت دانست و گفت: زمینه‌های قانونی برخی از الزامات این نقشه را باید مجلس فراهم کند و نظارت آن را هم باید مجلس برعهده داشته باشد.

حجت الاسلام معلمی از دیگر موارد مورد توجه برای مجلس آینده، در حوزه استان مازندران به تداخلات اراضی، منابع طبیعی، مستثنیات، موقوفات و حرائم راه‌ها که عرصه را بر مردم تنگ کرده است، اشاره کرد و گفت: مجلس در برخی موارد باید قوانین گذشته را اصلاح کند و در برخی موارد نیز نظارت خوبی بر دولت داشته باشد تا دولت به بهانة اجرای برخی قوانین سلیقه‌های شخصی خودشان را اعمال نکنند.

اولویت حضور در کمیسیون

این کاندیدای مجلس دوازدهم اولویت حضور خود در مجلس آینده را در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و فرهنگی عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به چالش‌های استان مازندران شاید توقع این باشد که بنده در کمیسیون کشاورزی یا صنایع حضور یابم اما با توجه به تخصص بنده اولویتم، کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و فرهنگی است اما عدم حضور در یک کمیسیون به این معنا نیست که نماینده نتواند در موضوعات دیگر کمیسیون‌ها اثرگذار نباشد؛ نماینده می‌تواند در کمیسیون فرهنگی یا کمیسیون آموزش و تحقیقات و یا کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی باشد اما پیگیر مسائل صنعت، کشاورزی و دیگر مسائل هم باشد.

مهمترین چالش‌های مازندران

وی چالش مهم استان مازندران را مسئله اشتغال و بیکاری برشمرد و از دیگر چالش‌ها به مشکلات کشاورزان، پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی در مقایسه با هزینه‌های تولید، مسائل مرتبط با منابع طبیعی و راه‌ها اشاره کرد و گفت: بویژه در حوزه راه‌ها حداقل در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، محور سوادکوه خدمات ملی ارائه می‌دهد اما متأسفانه از اعتبارات ملی در زمینه بهبود، بهینه‌سازی و احداث پل‌های مسیر بی‌بهره است که موجب ترافیک در مسیر شده و راه دسترسی را برای شهروندان سخت کرده است.

حجت الاسلام معلمی چالش دیگر را مسئله شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه دانست و گفت: به‌عنوان مثال ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست در شهر پل‌سفید غیرفعال است و در شهرک صنعتی بشل نیز با همین معضل مواجه‌ایم که مشکل عمده این شهرک‌ها دو عامل عدم نظارت بانکی (نظام بانکی به برخی تسهیلات داده اما نظارت بر این نداشته که آیا تسهیلات در شهرک‌ها سرمایه‌گذاری شده یا خیر) و نبود نقدینگی و سرمایه در گردش لازم است و همچنین، تغییر سیاست‌های ارزی دولت هر از چند گاهی از چالش‌های جدی صاحبان صنایعی است که معاملات ارزی (صادرات و واردات) و تعهدات به طرف خارجی دارند و این چالش‌ها باید در مجلس پیگیری شود.

وی دیوان‌سالاری اداری کشور را نیازمند نظارت جدی مجلس دانست و با بیان اینکه مجلس در مقوله نظارت جدی واقعاً تعطیل است، به اشتهای ورود برخی از نمایندگان مجلس در سال ۱۴۰۰ و متعاقب آن تذکر علنی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: این فضای فکری در میان نمایندگان موجب می‌شود که آنها نتوانند نظارت جدی بر دولت داشته باشند و اگر مجلس در نقش نظارتی قوی‌تر ظاهر شود شاید بسیاری از مشکلات حل شود.

این کاندیدای دوره دوازدهم مجلس با اذعان بر اینکه در رابطه با شرکت‌های دولتی، نه دولت و نه مجلس نظارت خوبی ندارند، چشم اسفندیار این مملکت را شرکت‌های دولتی با آن بودجه کلان دانست و گفت: حتی شفاف‌سازی عملکرد مالی آنها در دولت سیزدهم هم نتوانسته جلوی بسیاری از فسادها را بگیرد.

کد خبر 6095240

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد