Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نامه‌ای خطاب به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد.

در متن این نامه آمده است:

«با احترام؛ چنان که استحضار دارید امروزه با افزایش حوزه نفوذ رسانه‌های فراگیر به ویژه سینما که ترکیبی از هنر و سرگرمی را دستمایه جذب مخاطب قرار می‌دهد امکان گسترده‌ای برای شکل دادن باورها و تغییر الگوهای ذهنی شهروندان از طریق رسانه فراهم آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه دستاوردهای مثبت سینما قابل کتمان نیست اما برخی چالش‌های برآمده از کژکارکردی آن نیز که طی دهه‌های اخیر به واسطه گفتمان فرهنگی و برخی جهت‌گیری‌های غیراصولی مسئولین ذی‌ربط، آسیب‌زا و تا حدودی در نسبت با ارزش‌های دینی و اخلاقی ویرانگر بوده‌اند قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست.

طی ماه‌های اخیر دو فیلم سینمایی با عنوان «دینامیت» و «گشت ارشاد ۳» به اکران عمومی درآمده‌اند که متأسفانه هر دو آنها به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. در این رابطه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس وظایف قانونی خود که بخشی از آن به صیانت از حریم فریضتین و حراست از دستاوردهای معنوی آن مربوط می‌شود با تکیه بر تعهد و التزام قابل تقدیر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به حفظ حقوق عامه و به استناد ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و همچنین مواد ۶۳۸، ۵۱۳ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ علیه مسببان و معاونان دخیل در این اقدام ناصواب اعلام جرم می‌نماید.

از حضرتعالی انتظار می‌رود در جایگاه صیانت از حقوق عامه دستور به انجام اقدام قانونی و رسیدگی به این مهم را صادر و با امعان نظر به آثار زیان بار ناشی از تخریب فرهنگی صورت گرفته در کشور تقاضا دارد؛ تمهیداتی را منظور فرمائید تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بر خلاف رسالت و وظایف فرهنگی و ارشادی خود اقدام به صدور مجوز نموده است، لااقل به میزان فروش دو فیلم مذکور (تاکنون بیش از ۹۵ میلیارد تومان) منابع مالی جهت تولید فیلم فاخر و رسانه‌ای با هدف جبران مافات و تعظیم فریضتین الهی در اختیار این ستاد قرار دهد.

موفقیت روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

کد خبر 5495534 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون مجازات اسلامی قوه قضاییه امر به معروف و نهي از منكر فیلم دینامیت فیلم گشت ارشاد 3 قرآن نشست علمی قرآن کریم تهران بنیاد هدایت معرفی کتاب فعالیت های قرآنی آیت الله فاطمی نیا انقلاب اسلامی ایران پاکستان ایران شیعه سازمان اوقاف و امور خیریه امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!