Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲۶ نفر از هنرمندان جهان در زمینه‌های گوناگون مانند سینما و شعر نسبت به شهادت شیرین ابوعاقله اعتراض کردند. آنان دولت‌های غربی را مقصر دانستند و گفتند همان دولت‌ها که روسیه را تحریم کردند سال‌ها است از اسرائیل حمایت مالی می‌کنند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، از جمله هنرمندانی که این بیانیه را امضا کردند می‌توان به پدرو آلمودوار، سوزان ساراندون، کن لوچ، مایک لی، تیلدا سوینتون، مارک روفالو، آصف کاپادیا، میریام مارگولیس، بوتس رایلی، جیم جارموش، استیو کوگان، نائومی کلاین، هانی ابواسد و پیتر گابریل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه اولین‌بار در سایت Artists for Palestine U.K منتشر شده است. این هنرمندان در این بیانیه «خواستار مسئولیت‌پذیری و اقدامات قابل‌توجیه رژیم صهیونیستی برای قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره» شده‌اند.

این هنرمندان در نامه خود نوشته‌اند: «ما عمیقاً از کشته‌شدن شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار فلسطینی بسیار مورد احترام، هنگامی که با جلیقه مخصوص خبرنگاری مشغول تهیه گزارش در مورد تهاجم اسرائیل به شهر اشغالی جنین بود، توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل ناراحتیم. همان‌طور که ما به‌خاطر از دست دادن او غمگینیم، ما خواهان پاسخگویی کامل برای عاملان این جنایت و همه کسانی هستیم که در مجوز دادن به آن دست دارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله نیرو‌های مسلح اسرائیل به عزاداران فلسطینی ما را بیش از پیش ناامید و وحشت‌زده کرد. سربازان، عزاداران را در محوطه بیمارستان سنت‌جوزف در بیت‌المقدس شرقی اشغالی مورد ضرب‌وشتم و لگد قرار دادند تا از حمل تابوت ابوعاقله و راهپیمایی به‌سمت کلیسا برای مراسم تشییع جنازه جلوگیری کنند.

آن‌ها با نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه توسط اسرائیل مانند حمله به روزنامه‌نگار و آزادی بیان از احتمال تشخیص جنایت جنگی این اتفاق توسط کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گفته‌اند. آنان بیان کرده‌اند که این ماجرا باید تحت یک تحقیق مستقل و شفاف بین‌المللی قرار گیرد. این هنرمندان از جامعه بین‌الملل می‌خواهند از اقدامات متناسب و هدفمندی برای پاسخگویی اسرائیل به جنایات خود و پایان دادن به معافیت از مجازات اتخاذ کند، حمایت کنند.

آن‌ها فراهم کردن پوشش دیپلماتیک قدرت‌های غربی برای اسرائیل را دلیلی برای نقض قوانین و هنجار‌های بین‌المللی توسط اسرائیل خواندند. آنان در بخش دیگری از این نامه ضمن واکنش به حمله به اوکراین گفته‌اند: دولت‌های ما برای تحریم روسیه شتافتند، اما آن‌ها چندین دهه است که به حمایت مالی از اشغال اسرائیل ادامه می‌دهند.

این هنرمندان و سینماگران از حاکمان خود خواسته‌اند به ریاکاری خود پایان دهند و در اجرای قوانین بین‌المللی و حقوق بشر با ثبات عمل کنند. آن‌ها نوشته‌اند: ما از آن‌ها می‌خواهیم که برای اطمینان از پاسخگویی قتل شیرین ابوعاقله و سایر غیرنظامیان فلسطینی اقدامات معناداری انجام دهند. در مورد حقوق اساسی انسان برای آزادی از آزار و اذیت و ستم و حق زندگی و کرامت، نباید استاندارد‌های دوگانه وجود داشته باشد.

نکته مهم درخصوص این بیانیه عدم حضور حتی یک فیلم‌ساز ایرانی خصوصاًً از میان چهره‌های مطرح به‌ویژه فیلم‌سازانی است که هم‌اکنون در جشنواره‌های خارجی حضور دارند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینماگران هنرمندان رژیم اشغالگر قدس رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد

سازمان ملل هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهر رفح در راستای تسهیل عملیات این رژیم در آنجا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان ملل هرگونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح را رد کرده است.

این منابع آگاه اضافه کردند که سازمان ملل با آغاز عملیات در رفح مخالف است و از طرف ارتش اسرائیل این موضوع را تسهیل نخواهد کرد.

یک مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت: (سازمان ملل) به اسرائیل می‌گوید که «این کار را نکن». آنها به نیابت از ارتش اسرائیل ارائه تسهیلات را ارائه نمی دهند.

این گزارش در حالی است که رژیم صهیونیستی برای تجاوز زمینی به شهر رفح که میزبان بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه است، آماده می‌شود.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندروز 196 طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

مقامات ارشد صهیونیستی مدعی شدند که هرگونه تهاجم نظامی در مقیاس وسیع به رفح تنها زمانی پیش خواهد رفت که «شرایط استراتژیک» از جمله هماهنگی با مصر و تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن با سرپناه‌های موقت، آب، غذا و سلامتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد