Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های پیشنهادی منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان را در پنج محور ارسال کردیم، اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات سفر در حوزه منابع طبیعی، در استان، وزارت خانه (جهاد کشاورزی) و نهاد ریاست جمهوری مصوب شده است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری را که مطالعات آنها سال‌های پیش انجام شده و آماده عملیاتی شدن است، پیشنهاد دادیم که ۲۵۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر برای اجرای این پروژه‌ها تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ میلیارد تومان در حوزه مقابله با بیابان زایی و ریزگردها مصوب شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: همچنین در حوزه پروژه‌های بیابان زدایی و مقابله با بیابان زایی و ریزگردها ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد.

کاظمی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای صیانت از جنگل‌های زاگرسی در فریدونشهر و سمیرم ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ردیف ۱۵ میلیارد تومانی تحت عنوان تجهیز یگان حفاظت برای مقابله با حریق و حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش و ترویج بهره برداران منابع طبیعی استان نیز ۱۰ میلیارد تومان و برای اصلاح و احیا مراتع پنج میلیارد تومان پیشنهاد و مصوب شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری در حوزه منابع طبیعی اصفهان مصوب شده، ابراز امیدواری کرد که این مصوبه در سفر رئیس جمهوری به اصفهان قطعی شود تا در سال ۱۴۰۱ بر اساس تخصیص‌ها پروژه‌ها عملیاتی شود.‌

به گزارش مهر، استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل ۳۲ درصد) در برگرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان به طور عمده در شهرستان‌های فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

کد خبر 5496027

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اصفهان سفر استانی پروژه آبخیزداری ریزگردها بیابان زدایی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار ویروس کرونا آلودگی هوا گرد و غبار گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها سیدابراهیم رئیسی مشهد سفر رئیس جمهوری میلیارد تومان منابع طبیعی اعتبارات سفر استان اصفهان میلیون هکتار مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی