Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در همایش بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی، گفت: ما همیشه در تنوع زیستی همیشه چالش‌ها را تصویر می‌کشیم ولی باید راهکارها را بیان کنیم و تگر سازمان هم به بیان چالش بپردازد پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تنوع زیستی روزهای خوبی را سپری می‌کند، ابراز داشت: بیش از ۳۰ آیه  قران کریم درباره تنوع زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این نشانگر این است که خداوند می‌خواهد ما معرفت پیدا کنیم.

سلاجقه گفت: دستکاری در طبیعت بی‌تقوایی و جرم است و آثار آن را می‌بینیم. و نتیجه آن عدم  امنیت غذایی و کمبود آب است. 

وی با اشاره به اینکه تنوع زیستی کشور در معرض خطر است و قرارگیری دبیرخانه تنوع زیستی کشور در وزارت کشاورزی را خلاف دانسته و گفت: می‌خواهیم مرجعیت تنوع زیستی به سازمان محیط زیست بازگردد تا دستوردهای آن به جایگاه اصلی‌اش مورد توجه قرار گیرد.

سلاجقه محصولات جهاد کشاورزی را حاصل مصنوعی تنوع زیستی عنوان کرد و گفت: باید این مرجعیت در جهت اهداف محیط زیست باز گردد. و سازمان باید چتر حمایتی خودش را داشته باشد چون ما  کشوری هستیم که تنوع زیستی اش در همه حوزه ها بی‌نظیر است، 

وی افزود: تنوع زیستی ما باید ارزش گذاری اقتصادی شود.

رییس سازمان محیط زیست درباره فرآیند  یوزپلنگ آسیایی و تکثیر آن گفت: ما از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کردیم و ناچاریم در شرایط در معرض انقراض گونه ها را در شرایط اسارت و به صورت علمی نگاه داریم. و این آزمایش‌ها چه مثبت و چه منفی برای ما دستاورد است.

وی با بیان اینکه کمیته حقیقت یاب قصورات در  پروژه تکثیر در اسارات  را براورد خواهد کرد. گفت:  اما باید همه کسانیکه این فرایند علمی را دنبال می‌کنند، تشکر کنیم و منصفانه قضاوت کنیم. 
 
سلاجقه رفتارشناسی و روانشناسی حیات وحش  را از جمله دستاوردهای  قابل مطالعه در این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد که  توله سوم حفظ شود.

به گفته وی در این فرایند کسی قصوری نداشته است و باید همزمان از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌شد.

در پایان این همایش از ۴  کتاب منتشر شده سازمان محیط زیست رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یوزپلنگ تنوع زیستی علی سلاجقه سازمان محیط زیست تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»