Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:14:08 GMT

ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۸۷۵

ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح یکشنبه در نشست با هیئت ورزش‌های زورخانه ای استان با بیان اینکه مازندران در بین رشته‌های مختلف ورزشی در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه ای سرآمد است، گفت: به رغم آنکه امکانات در تراز مناسب نداریم ولی توانستیم بهره وری حداکثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرجا که پای استعمار وارد شد ارزش‌های بومی را از بین برده است از این رو ورزش زورخانه ای آمیزه ای از ابعاد جسمی و فرهنگ اصیل ملی و ارزش‌های دینی و انقلابی است و باید توسعه و ترویج یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله محمدی لائینی گفت: طرفدار آن هستیم که ورزش‌های بومی و زورخانه ای در استان رشد یابد و هر شهر باید یک سالن ورزشی و زورخانه ای داشته باشد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه حضرت علی (ع) اولین پهلوان عالم است، افزود: اوج اخلاص و معنویت و تجلی را رقم می‌زند و در گود زورخانه، ورد زبان ورزشکاران ذکر مولا است.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با ورود اسلام و تشیع رشد می‌کند و بر تقویت جسمانی و ابعاد روحانی تاکید دارد و توسعه این رشته این می‌تواند چالش‌های ورزش کشور را از نظر اخلاقی برطرف کند.

رنگرز یکی از کارکردهای جدی ورزش را توسعه اخلاقیات و معنویات ذکر کرد و گفت: برخی از رشته‌های ورزشی به دلیل وارداتی بودن، فاقد این ویژگی هستند ولی ورزش زورخانه ای متأثر فرهنگ شیعی است و در تعالی اخلاقیات نسل جوان بسیار مؤثر است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اظهار اینکه پهلوان جابر صادق زاده به عنوان پهلوان باشی کشور نام گرفته‌اند و هئیت ورزشی استان نیز در کشور برتر است، گفت: مازندران دیار علوی است و شهیدان پهلوانان واقعی هستند و پلاک آنان مدالشان شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ ورزشکار استان در مسابقات جهانی رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نشناختند و از مسابقه پرهیز کردند و امسال نیز در برنامه‌ای آئین رسم جوانمردی با آرای مردمی برگزار می‌شود.

در این مراسم از پهلوان علی اصغر بذری نایب قهرمان جهان و ابوالفضل رحیمی قهرمان وعضو تیم ملی تقدیر شد.

کد خبر 5496118

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ساری ورزش زورخانه ای بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار ویروس کرونا گرد و غبار آلودگی هوا گرد و خاک آمار کرونا خراسان رضوی هدفمندی یارانه ها سیدابراهیم رئیسی مشهد زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی توانمندی‌های موجود در این مناطق بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • (ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است