Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@10:37:09 GMT

پهپاد جدید ترکیه در جمهوری آذربایجان+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۷۸۹۴

پهپاد جدید ترکیه در جمهوری آذربایجان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

شرکت‌ صنایع هوایی ترکیه، دو پهپاد تهاجمی جدید «بیرقدار آکینجی» را به منظور شرکت در یک جشنواره هوانوردی راهی آذربایجان کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته (شنبه) پهپاد بیرقدار ترکیه مسافت ۲۰۰۰کیلومتر را طی کرده و در آذربایجان فرود آمد؛ این اولین پرواز در نوع خود در تاریخ سازمان هوانوردی این کشور است.

 پهپاد تهاجمی «بیرقدار آکینجی» که با قابلیت‌های بومی ترکیه ساخته شده، نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرده و با موفقیت در باکو پایتخت آذربایجان فرود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شرکت توسعه‌دهنده صنایع هوایی «بایکار»، دو فروند پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی برای شرکت در فعالیت‌های جشنواره فناوری هوانوردی و فضایی «تکنوفست» که قرار است از ۲۶ تا ۲۹ می برگزار شود، وارد آذربایجان شوند.

پهپاد اول صبح روز شنبه از منطقه «چوروم» ترکیه برخاست و با عبور از حریم هوایی گرجستان ظرف مدت ۵ ساعت به باکو رسید. سپس پهپاد دوم ظهر به پرواز درآمد و همان مسیر را حدود ۲۰۰۰کیلومتر طی کرد.

دو پهپاد تهاجمی بیرقدار آکینجی با موفقیت پرواز خود را به پایان رسانده و در فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف باکو فرود آمدند؛ این به مثابه یک دستاورد جدید برای صنعت دفاعی ترکیه بود.

این اولین پرواز در نوع و در تاریخ بخش هوانوردی ترکیه است که چند هفته بعد از رکوردی که این پهپاد تُرکی از نظر ارتفاع  [با پرواز در ارتفاع ۴۰هزار و ۱۰۰پایی] به ثبت رساند، انجام شده است.

شرکت صنایع هوایی بایکار ترکیه به دنبال صادرات این پهپاد تهاجمی به ۳ کشور (که هنوز نامی از آن‌ها فاش نشده) است که قرارداد فروش را نیز امضا کرده است. گفته می‌شود گفت‌وگو با سایر کشورها با هدف گسترش دامنه صادرات این نوع پهپاد تهاجمی توسط آنکارا ادامه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت پهپاد ترکیه جمهوری آذربایجان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بیرقدار آکینجی پهپاد تهاجمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، استفاده از پایگاه راداری ناتو در کشورش برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک‌شده ایران به سوی اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.

به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آن‌ها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی