Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-آرش نهاوندی: پنجمین روز جشنواره کن با نمایش ۴فیلم «برادر و خواهر» به کارگردانی آرنو دپلشن، «پسری از بهشت» ساخته طارق صالح، «مثلث غم» به کارگردانی روبن اوستلوند، «آر. ‌ام. اِن» به کارگردانی کریستین مونگیو ادامه یافت. در این مطلب به ۲فیلم «مثلث غم» و «آر. ‌ام. اِن» می‌پردازیم.

مثلث غم، روبن استلوند

«مثلث غم» آخرین ساخته روبن استلوند ازجمله فیلم‌هایی است که در بخش رقابتی برای کسب نخل طلای کن حضور یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم هریس دیکنسون، چاربی دین و وودی هارلسون نقش‌آفرینی کرده‌اند. «مثلث غم» ازجمله فیلم‌هایی بود که پروژه ساختشان به‌دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا متوقف شده بود و پیش از کاهش شیوع این بیماری ساخت آن به پایان رسیده بود. روبن استلوند یک ماه پیش از نمایش فیلم «مربع» در جشنواره کن اعلام کرده بود که درصدد است فیلمی را با عنوان «مثلث غم» که در آن دنیای مد و افراد بسیار ثروتمند به‌شدت هجو شده‌اندبسازد.  
به‌گفته استلوند نام «مثلث غم» از اصطلاحی که جراحان پلاستیک برای تعریف چین‌خوردگی میان ۲ابرو به‌کار می‌برند، گرفته شده است. فیلمبرداری این فیلم در کشورهای سوئد و یونان انجام گرفته است.

داستان فیلم «مثلث غم» درباره کارل و یایا، ۲مدل است که به سفر با یک کشتی تفریحی مجلل دعوت شده‌اند؛ سفری تفریحی همراه میلیونرها، اولیگارش‌ها و قاچاقچیان ثروتمند اسلحه، اما آرامش و سرخوشی ناشی از این سفر مجلل، با غرق شدن کشتی تبدیل به فاجعه‌ای دردناک می‌شود. زوج مدل‌ها به همراه گروهی میلیاردر و یک خانم نظافتکار از غرق شدن نجات می‌یابند و خود را به جزیره‌ای بیابانی می‌رسانند؛ جایی که دیگر اهمیت افراد به این نخواهد بود که از چه طبقه‌ای از اجتماع آمده‌اند. از این زمان به بعد زندگی ثروتمندان و اولیگارش‌ها به‌طور کامل زیرو رو می‌شود و زن نظافتکار که تنها فرد گروه است که ماهیگیری بلد است، اهمیتی ویژه در این گروه می‌یابد.

روبن استلوند در سال‌های اخیر نام خود را به‌عنوان یکی از سینماگران مطرح حاضر در جشنواره کن ماندگار کرده است. استلوند برای نخستین‌بار با فیلم «بازی» در بخش ۲هفته کارگردانان جشنواره کن در سال۲۰۱۱ حضور یافت. در سال۲۰۱۴ او با فیلم «فورس ماژور» به این جشنواره بازگشت و در بخش نوعی نگاه حضور یافت. در سال ۲۰۱۷استلوند در نخستین حضور خود در بخش رقابتی جشنواره کن با فیلم «مربع» جایزه نخل طلای کن را از آن خود کرد.

آر. ‌ام. اِن – کریستین مونگیو

کریستین مونگیو از کارگردانان مشهور اهل رومانی است که در هفتادوپنجمین دوره جشنواره کن با فیلم «آر. ‌ام. اِن» در بخش رقابتی حضور یافته است. در این فیلم که نگارش فیلمنامه آن را نیز کریستین مونگیو عهده‌دار است، مارین گریگور، جودیت استیت و ماکرینا بارلاندئانو، نقش‌آفرینی کرده‌اند. «آر. ‌ام. اِن» ازجمله فیلم‌هایی بود که موضوع داستان آن تا پیش از برگزاری جشنواره کن فاش نشده بود. داستان این فیلم درباره ماتیاس است که شغل خود در آلمان را کنار گذاشته و به دهکده زادگاه چند ملیتی خود در ترانسیلوانیا بازگشته است. او اکنون می‌خواهد با استفاده از آرامش این دهکده به تربیت پسرش رودی که مدت‌هاست از مراقبت مادری بی‌بهره بوده، بپردازد. ماتیاس همچنین درصدد است، از نگرانی‌ها و ترس‌های بی‌مورد پسرش کم کند.  
ماتیاس نگران وضعیت سلامت پدرش اتو نیز هست، ماتیاس با کاسیا، عشق دوران جوانی‌اش نیز که در گیر اداره کردن کارخانه‌ای کوچک است، ملاقات می‌کند. اما زمانی که تعدادی کارگر جدید به استخدام کارخانه کوچکی که کاسیا اداره آن را برعهده دارد، درمی‌آیند، آرامش این دهکده به هم می‌خورد و ترس و نگرانی ساکنان این دهکده را در بر می‌گیرد و تنش‌های زیادی میان ساکنان دهکده رخ می‌دهد. کریستین مونگیو از کارگردانانی است که سابقه طولانی از حضور در جشنواره کن دارد. نخستین فیلم او با نام «غرب» در بخش نوعی نگاه در سال۲۰۰۲ نمایش داده شد. فیلم بعدی او با نام «۴ماه، ۳هفته و ۲روز» نیز جایزه نخل طلا در سال۲۰۰۷را به‌خود اختصاص داد. مونگیو در سال۲۰۰۹ با فیلم انتولوژیک (ترکیبی از چند فیلم کوتاه که از طریق یک موضوع، داستانشان به هم پیوند خورده باشد) «داستان‌هایی از عصر طلایی» که با همکاری کارگردانانی نظیر هانو هوفر، کنستانتین پوپسکو و ایوانا اوریکارو، به بخش نوعی نگاه جشنواره کن بازگشت. مونگیو با فیلم «فارغ‌التحصیلی» در سال۲۰۱۶ نیز جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره کن دریافت کرد. او دوباره با فیلم «آن سوی تپه‌ها» در سال۲۰۲۱ به بخش رقابتی جشنواره کن پاگذاشت. این فیلم برای مونگیو، جایزه بهترین فیلمنامه را در پی آورد. کریستینا فلوتور و کازمینا استارتان نیز به‌طور مشترک برای بازی در «آن سوی تپه‌ها» جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کردند.

کد خبر 678101 برچسب‌ها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان جشنواره کن بازیگران سینما و تلویزیون جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان جشنواره کن جشنواره کن جشنواره کن بخش رقابتی ن فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • معمای «مثلث برمودا»