Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@12:34:59 GMT

نقشه طهران در سال ۱۲۷۷ خورشیدی را ببینید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۸۳۶۷

نقشه طهران در سال ۱۲۷۷ خورشیدی را ببینید

این نقشه تهران و روستا‌های اطراف آن در سال ۱۲۷۷خورشیدی که در آن نام محله‌های تهران همچون شاه آباد، کن، باغ شاه، تجریش، قلهک، دوشان تپه و شاهزاده عبدالعظیم حسنی (ع) مشخص شده اثر «هانری رنه دالمانی» است.

به گزارش همشهری، از سال۱۲۷۰ تا پایان روزگار قاجاریه محدوده شهری تهران توسعه بسیاری یافت. دیگر تهران آن محله‌های پنجگانه نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر در تمامی جهات توسعه یافته بود. در امتداد شمال، خیابان مولوی به خیابان ولیعصر (عج) فعلی رسید. حتی در حوالی میدان قزوین فعلی نیز برخی اقامت کرده بودند و غربی‌ترین ساکنان پایتخت را تشکیل دادند. در جنوب نیز خیابان مولوی تا حوالی میدان شوش ادامه یافت.

تهران از طرف شرق نیز اندکی گسترش یافت و به خیابان امیرالملک و ۱۷شهریور رسید، اما محدوده شمال شرق بیشتر توسعه یافت. تهران از شمال‌شرق به موازات خیابان ۱۷شهریور گسترش یافت و تا محدوده‌ای از میدان امام حسین فعلی رسید. آن زمان خیابان انقلاب مرز شمالی شهر بود.

براساس این نقشه سولقان، فرحزاد، زرگنده، تجریش، قلهک و سلطان آباد در شمال، کن، باغ شاه و همدان در غرب، نصرت آباد، شاه عبدالعظیم (ع) در جنوب و دوشان تپه و نجف آباد در شرق تهران قرار داشت.

این سند برگرفته از کتاب «سفرنامه از خراسان تا بختیاری» اثر هانری رنه دالمانی است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

رییس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ پیمان کرمی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان البرز گفت: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج قزوین حد فاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج قزوین روان گزارش شده است، بیان کرد: جاده کرج چالوس در محدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است و مسافران باید از محورهای جایگزین استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب