Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در ویژه برنامه «روایت مادری» آیین تجلیل از مقام مادر شهید و نقد و بررسی کتاب «مادر که باشی» نوشته مرصع کاظمیان مادر شهید طحان چوبمسجدی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان ابراز داشت: خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در خانواده‌اش هستم و هرکس خانواده شهدا را خوشحال کند، من را خوشحال کرده است و هرکس آنان را خشمگین کند من را خشمگین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما در قبال خانواده‌هایی که فرزندانشان را تقدیم نظام کردند وظیفه سنگینی داریم. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: امیر طحان، دیگر فرزند این خانواده نیز پیش از این بر اثر حادثه از دنیا رفته بود و صبر و بردباری خانواده شهید طحان در فراق ۲ فرزندشان، از مصادیق عنایت خداوند به این خانواده است. 

مطیعی بیان کرد: روزی پدر شهید طحان گفت هیچ خواسته‌ای جز دیدار مقام معظم رهبری نداریم و این خواسته نشان دهنده اوج بزرگواری این پدر است. 

وی افزود: امید مقام معظم رهبری به جوانان، به دلیل وجود الگوهایی مانند شهید طحان است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به نزدیکی سالروز آزادی خرمشهر گفت: همانگونه که آن زمان جوانان برای دفاع از کشور و انقلاب خود به جبهه رفتند، امروز شهدای مدافع حرم نیز خارج از مرزها از کشور و کیان نظام و انقلاب دفاع کردند.

مطیعی بیان کرد: شهدا و خانواده‌هایشان نیازمند تجلیل و یادبود ما نیستند بلکه ما باید از آنان الگو بگیریم و نیازمند دعاهای آنان هستیم.

۲۵ شعر در خصوص کتاب «مادر که باشی»سروده شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این آیین گفت: انگیزه برگزاری ویژه برنامه روایت مادری به این دلیل است که اولین بار یکی از شاعران به نام نغمه مستشار نظامی، اشعاری در خصوص مادر شهدا سرود و مقام معظم رهبری این سروده‌ها را تحسین کردند و گفتند ای کاش در همه کشور اجرا شود. 

محمد طاهریان گفت: این توصیه رهبر معظم انقلاب انگیزه‌ای شد که در اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان به مادر شهدا پرداخته شود. 

وی افزود: مادر شهید طحان چوبمسجدی، اولین مادر شهیدی است که خودش دست نوشته دارد و به خاطرات شهیدش می‌پردازد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: توسط شاعران منتخب استان سمنان ۲۵ اثر در خصوص این کتاب و شخصیت مادر شهید طحان سرودند که به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

شهید طحان چوبمسجدی، دومین شهید جبهه مقاومت از شهر سمنان بعد از شهید حسن شاطری است.

برچسب‌ها سمنان اداره کل کتابخانه‌ های عمومی سمنان مرتضی مطیعی شهید شهدای مدافع حرم کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان مرتضی مطیعی سمنان اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان مرتضی مطیعی شهید شهدای مدافع حرم کتاب استان سمنان مادر شهید شهید طحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره استان هرات افغانستان، هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود