Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم عزیزی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) در نطق میان دستور، ضمن تبریک سوم خردادروز  آزادسازی خرمشهر گفت: مجلس یازدهم در حالی  وارد سال سوم از فعالیت خود می‌شود که شرایط جدیدی را در  عرصه‌های ملی و بین المللی شاهد هستیم. همچنین با وجود هجمه‌ها و کینه‌توزی‌ها، ملت رشید ایران به راه پر افتخار خود که از مسیر عزت و  سربلندی می‌گذرد با قدرت و با صلابت ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به نزدیک بودن انتخابات هیئت رئیسه گفت: انتظار می‌رود مجلس یازدهم با تصویب قوانین راهگشا، گام‌های بلند و موثری را برای برون رفت از مشکلات کاستی‌ها و مسائل اولویت‌دار کشور و ملت در دستور کار خود قرار دهد. مجلس قوانینی را به تصویب برساند که ضمن خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه جلوی خودتحریم‌های داخلی را بگیرد. هیئت رئیسه با نگاه بلند و عمیق به موضوعات اساسی کشور طرحی نو در انداخته و با تحرک و پویایی در هدایت بیش از پیش گام‌های بلندی را بردارد. این  مهم به دست نخواهد آمد مگر با ترکیب افرادی که مُشرف به مشکلات و در تراز مجلس شورای اسلامی باشند.

دولت و مجلس دست تاجرنماهای ارز ۴۲۰۰ تومانی را کوتاه کرده‌اند

عزیزی تأکید کرد: پیرو مصوبه مجلس و لایحه دولت دست تاجرنماها که ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌گرفتند تا کالاهای اساسی را به قیمت پایین تری به دست مردم برسانند و به جای وارد کردن اقلام مورد نیاز مردم این پول را به ساختمان‌سازی و دلالی برده و ثروت‌های میلیاردی به جیب‌های گشاد خود می‌زدند، کوتاه کرده است. لذا همچنان مجلس و دولت باید خود را  به ابزارهای نظارتی تجهیز و ضمن نظارت دقیق بر بازار، از هرگونه سوء استفاده و زیاده خواهی پیشگیری کنند و اجازه ندهند برخی  افراد سودجو و زیاده طلب با ایجاد جو روانی و افزایش بی دلیل قیمت‌ها در بازار فشار دیگری را بر مردم تحمیل کنند.

شاهد اختصاص بودجه اندک برای عشایر کشور هستیم

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه در قانون بودجه عشایر کمتر مورد توجه قرار گرفتند، گفت: همکاران محترم در قانون بودجه به شهرها و تا حدودی به روستاها برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه توجه شده است؛ اما متاسفانه عشایر کشور که حق بزرگی بر ما دارند کمتر مورد توجه قرار گرفتند. علی‌رغم اینکه عشایر  ۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید از ۲ درصد جمعیت، بودجه لازم را بهره مند شوند یعنی قریب به ۱۱ هزار میلیارد و ۲ درصد هدفمندی به آنان تعلق گیرد، اما متاسفانه شاهد اختصاص بودجه اندک برای عشایر کشور هستیم. سهم اعتبارات این جامعه بزرگ و مولد به ویژه در شرایط فعلی بسیار اندک است. امروز فروش دام، آب رسانی و مسیرهای کوچ عشایر  با مشکل روبروست؛ لذا رویکرد جامعه نگر و حق نگر در مورد عشایر کشور امری بسیار ضروری  و حائز اهمیت است. مجلس حق طلب باید برای حل مشکلات عشایر کشور پیشقدم و چاره اندیشی کند.

دولت جاماندگان طرح یارانه‌ها را مد نظر قرار دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن اشاره به مشکلات استان فارس گفت: توزیع منابع و اعتبارات استان فارس را که در سال ۱۴۰۱ مورد جواب قرار گرفت را خواستار هستم، به دولت محترم پیشنهاد می‌کنم برای حل مشکلات زیربنایی و پروژه‌های بزرگ و محرک کشور ستاد ویژه‌ای را تشکیل داده تا پروژه‌های بزرگ و زیربنایی در انبوه پروژه‌های کوچک گم نشود. دولت محترم خیلی سریع جاماندگان طرح یارانه‌ها را با حساسیت مد نظر قرار دهد تا نکند خدای ناکرده حقی از مردم تضییع شود.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی تاجرنماها جاماندگان طرح یارانه عشایر کشور قرار دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۱۲ در خصوص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 12 (بودجه شرکت های دولتی) در خصوص تخصیص اعتبارات برای دستگاه‌های فرهنگی با 153 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 در صحن علنی گفت: ما در تصویب مرحله اول بودجه مصوبه‌ای داشتیم تحت عنوان اینکه از هزینه‌  شرکت‌های دولتی یک درصد برداشت شده و برای مسائل فرهنگی هزینه شود. این موضوع بر اساس محاسبات ما 28 همت منابع لازم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعات عجیبی که در دو مرحله‌ای شدن بودجه اتفاق افتاد این بود که دولت این منابع را در جداول آورد و تأکید داشت که تلاش دارد این منابع را به دست خود توزیع کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بهرحال 36 همت برای این بخش از سوی دولت در جداول آورده شد، با این حال در کمیسیون مباحث مختلفی در رابطه با این بخش صورت گرفت تا توزیع منابع بهتر شود.

حاجی بابایی اظهار کرد: در رابطه با توزیع منابع این جدول تلاش شده تا جایی که ممکن است این منابع به صورت عادلانه توزیع شود، همچنین قسمتی از منابع این جدول مربوط به امور ورزشی و تربیت بدنی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه اظهار کرد: منظور از جدول 12 این است به صورت بی‌حساب و کتاب و نظارت منابعی اختصاص یابد تا دستگاه‌های فرهنگی این منابع را مصرف کنند. به واقع اگر ما منابع در این بخش زیاد داریم باید در توزیع آن دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اساسی در حوزه فرهنگ اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اساسی کشور در زمینه موضوعات فرهنگی است، از سوی دیگر ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم، در این شرایط چرا باید 36 همت منابع را بدون نظارت به دستگاه هایی که نمی‌دانیم خروجی آنها چیست، اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما به دو سوم درآمدها هیچ‌گونه نظارتی نداریم، تأکید کرد: تنها به بخشی از منابع درآمدی نظارت وجود دارد با این شرایط ما می‌خواهیم 36 همت از این منابع را به دستگاه‌هایی بدهیم که خروجی ندارند و اصلا مشخص نیست چه کار می‌کنند. بنابراین به هیچ عنوان این جدول را تأیید نکنید چرا که توزیع این منابع بدون نظارت و بدون حساب و کتاب است.

احمد راستینه در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول 12 لایحه بودجه گفت: به واقع از جمله افتخارات مجلس یازدهم چند اقدام مبنایی به یادگار مانده است. در ابتدای مجلس یازدهم سهم فرهنگ از بودجه عمومی کمتر از نیم درصد بود اما در 4 سال گذشته سهم فرهنگ از بودجه عمومی 2.5 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین متأسفانه در سال‌های گذشته از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولت که هیچ نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شد عددهای هزینه می‌شد بدون اینکه بتوان خروجی آن را محاسبه کرد. همچنین از جمله افتخارات دیگر مجلس یازدهم حکمی است که در برنامه هفتم مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت تا یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به فرهنگ اختصاص پیدا کند. بنده از مخالفت همکار عزیزم تعجب می‌گویم که می‌گوید این منابع بدون حساب و کتاب مصرف خواهد شد، اتفاقا این منابع با در نظر گرفتن جدول شماره 12 با حساب و کتاب شده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در قالب این موضوع دولت را مکلف کردیم تا آیین‌نامه مربوط به این یک درصد را نوشته و در دولت مصوب کند. همچنین دستگاه‌های فرهنگی را عضو تنظیم این آیین‌نامه کردیم.

راستینه گفت: منابع این یک درصد برای تولید محتوا، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است در حالی که در سال‌های گذاشته ما منابعی برای تولید محتوا نداشتیم . از محل این یک درصد 3 هزار میلیارد تومان برای فعالیت‌های پرورشی، 2 هزار همت برای فعالیت‌های فرهنگی و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی: رأی قاطع نمایندگان به جدول مرتبط با اعتبارات حوزه فرهنگی اتفاقات مهمی را رقم خواهد زد

بنابراین گزارش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جریان بررسی جدول 12 لایحه بودجه 1403 در رابطه با اعتبارات حوزه فرهنگی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: روز گذشته نیز روز خلیج فارس بود که در جریان آن اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است چرا که شکست غربی ها توسط سربازان ایرانی در قرن 11 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بنده از دکتر منظور و دولت تشکر می‌کنم چرا که توانستیم توافق خوبی با دولت و وزارتخانه های مرتبط انجام دهیم، هرچند که دوستان همه نوع یک درصدی را اینجا گذاشته بودند اما به همت مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق یک کار مهم و ماندگار صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این اوصاف از نمایندگان محترم تقاضا دارم به این جدول رأی قاطع دهند تا به تصویب برسد تا یک تحول مهم رخ دهد چرا که سال 1401 نزدیک به 2 درصد برای این مهم مجاز بود که سال 1402 به یک درصد تکلیفی تبدیل شد و اکنون قرار است در سال 1403 این مهم کاملا اتفاق بیفتد بنابراین وضعیت بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده است.

حاجی بابایی: 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد

بنابراین گزارش در ادامه حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: امسال برای نخستین بار بودجه فرهنگی طوری در کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسی دیگر نتواند آن را پرداخت نکند و لذا 36 همت بودجه به حوزه فرهنگی برای نخستین بار در سراسر کشور طی سال جاری اجرایی خواهد شد، بنابراین دوستان دغدغه اجرای آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»