Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، او در آخرین روز سفر خود به کره‌جنوبی و خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «سلام... دوره».

بایدن گفت که درباره آزمایش‌های هسته‌ای جدید کره شمالی که اولین آزمایش‌های هسته‌ای در پنج سال اخیر خواهد بود، نگران نیست.

اما پاسخ تند او وقتی از پرسیده شد که چه پیامی برای کیم دارد، بر رویکرد کم‌اهمیت دولت در قبال تنش‌های حل نشده با کره‌شمالی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در تضاد کامل با تهدیدهای نمایشی، نشست‌ها و نامه‌های عاشقانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کیم جونگ اون است.

با این حال، رویکرد هیچ‌کدام از رئیس‌جمهورها منجر به پیشرفت بزرگی نشد و کره‌شمالی آزمایش بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBMs) خود را از سر گرفت؛ در حالی که گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که این کشور برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود.

بایدن در این باره گفت: «ما برای هر کاری که کره‌شمالی انجام دهد، آماده‌ایم.»

یک روز قبل، بایدن و «یون سوک یول» رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی توافق کردند که در پاسخ به آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی، تمرین‌های نظامی بزرگ‌تر و احتمالا استقرار سلاح‌های آمریکایی با قابلیت هسته‌ای بیشتر در منطقه را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی با آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما از بایدن استقبال می‌کند

بایدن روز شنبه گفته بود که کره‌شمالی به پیشنهادات ایالات متحده، از جمله پیشنهاد واکسن‌های کووید-۱۹، پاسخی نداده است و خاطرنشان کرد که اگر فکر می‌کند که این امر منجر به پیشرفتی جدی می‌شود، حاضر است با کیم به گفت‌وگو بنشیند.

کره‌شمالی گفته که اقدامات آمریکا غیر صادقانه است، زیرا واشنگتن سیاست‌های خصمانه مانند رزمایش‌ها و تحریم‌ها را حفظ کرده است.

کد خبر 678151 برچسب‌ها بایدن آمریکا و کره شمالی کره جنوبی كيم جونگ اون ایالات متحده آمریکا کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بایدن آمریکا و کره شمالی کره جنوبی كيم جونگ اون ایالات متحده آمریکا کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی کره شمالی کره جنوبی جونگ اون هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است