Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه توجه به اصل کیفیت بخشی در ارایه آموزش های حضوری امری ضروری است، گفت: برون رفت از چالش عدم اشتغال جوانان تنها از مسیر توسعه مراکز فنی حرفه ای و کاردانش در استان می گذرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مسعود حمیدی نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۱ در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با حضور استاندار خوزستان در محل سالن اجتماع های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در دوران پساکرونا و با حضوری شدن روند آموزش در استان، مهمترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت، ارتقای شاخص کیفی آموزش های ارایه شده به دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در خوزستان، گفت: برون رفت از چالش میزان پایین اشتغال در استان منوط به توجه ویژه به مهمترین مراکز مهارت آموزی در استان و ارتقای شاخص کیفی آموزش های ارایه شده در این مراکز و نیز ایجاد و راه اندازی رشته های مورد نیاز صنعت در این مراکز مهارت آموزی است‌.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان اینکه استان خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز شده، افزود: خیرین نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر در حوزه فضای آموزشی کیفی در سطح استان دارند. در گام اول و در سال جاری تمرکز بر روی روستاهای کم برخوردار و ساخت مدارس کیفی در این مناطق و به صورت مشارکتی است.

حمیدی نژاد در پایان بیان کرد: ریشه کن کردن پدیده بی سوادی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه انسداد مبادی بی سوادی است و در اولین گام قرارگاه جهادی نهضت سوادآموزی در استان خوزستان راه اندازی می شود./انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز شورای آموزش و پرورش استان خوزستان استاندار خوزستان پساکرونا تعلیم و تربیت دانش آموزان توسعه کیفی هنرستان فنی حرفه ای کاردانش اشتغال مهارت آموزی شاخص رشته صنعت مشارکت خیرین مدرسه ساز عدالت آموزشی روستا مدارس بی سوادی آموزش و پرورش خوزستان مهارت آموزی برنا خوزستان کرونا ویروس آموزش و پرورش خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان