Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین علی‌قلی‌زاده در‌ نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های شرق گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اختیارات شوراها در حال کاهش بوده و این به صلاح شوراها نیست، نیاز است به منظور هم‌افزایی شورای عالی استان‌ها پیگیر اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها باشد.

وی تصریح کرد: میانگین درآمد خانوارهای گلستانی ۲۸ میلیون تومان بوده در حالی میانگین درآمد خانوارهای کشوری ۵۲ میلیون است، میانگین درآمد گلستانی ۵۰ درصد کمتر از کشوری بوده و به تبع میانگین درآمد شهرداری‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت روستایی و ۳۰ درصد از جمعیت شهری گلستان در دهک‌های پایین اول تا پنجم بوده و تنها ۸۶ هزار نفر از جمعیت استان به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم و بالاتر یارانه دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به مردمی شدن یارانه‌ها بیان کرد: در شرایط کنونی شوراها و دهیاران باید با هم‌افزایی و همکاری از هرگونه ایجاد شبهه و حاشیه که توسط دشمن به‌صورت گسترده انجام می‌شود، جلوگیری کنند.
علی‌قلی‌زاده گفت: بیمه نبودن شوراها و بازنگری قوانین در حوزه شوراها مهمترین دغدغه‌‌‌های اعضای شوراها بوده و باید استقلال مالی شوراها تامین شود.

* برجسته کردن مفاخر فرهنگی و آثار کهن تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی است
شهردار گنبدکاووس در این نشست گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی برجسته کردن مفاخر فرهنگی و آثار کهن است.

سیدعلی‌اصغر موسوی اظهار کرد: سرزمین و میهن عزیزمان داری بیش از ۷ هزار سال سابقه کهن بوده و مفاخر مختلفی در این سرزمین زندگی کردند.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس در سده چهارم و پنجم هجری به عنوان قطب فرهنگی زمان خود بوده و بیش از ۳۰۰ دانشمند در منطقه زندگی کردند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل شهرداری‌ها فقر منابع مالی بوده که با ایجاد گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت‌های‌ مختلف گردشگری مانند پشینیه فرهنگی، اکوتوریسم می‌توانیم این مشکل را برطرف کرد.

* درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده گلستان بسیار پایین است/ گنبدکاووس به لحاظ تولید گندم با کیفیت بسیار‌ مطلوب رتبه نخست در کشور دارد
رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه گلستان  تقریبا تامین‌کننده امنیت غذایی کل کشور بوده اما درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده این استان نسبت به کشور بسیار پایین است.

پرویز ناصری اظهار کرد: سه استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران و گیلان تقریبا تامین‌کننده امنیت غذایی کشور هستند اما درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده آنها بسیار پایین بوده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص تدبیر ویژه بیندیشند.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس به لحاظ تولید گندم با کیفیت بسیار‌ مطلوب رتبه نخست در کشور دارد اما شهرداری هیچ‌گونه درآمد خاصی ندارد.

ناصری گفت: جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعت گردشگری می تواند گام مهمی در راستای درامد پایدار باشد.

* جابه‌جایی سایت زباله مهمترین دغدغه شورای شهر آزادشهر است
رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر گفت: حذف پل ورودی شهر از طرف رامیان و جابه‌جایی سایت زباله دو دغدغه مهم شورای اسلامی شهر بوده که با پیگیری‌های چندین ساله هنوز به نتیجه نرسیده است.
عباس جهان‌تیغ اظهار کرد: از زمان درخواست حذف  پل ورودی شهر آزادشهر به مسوولان مرتبط در سطح کشور قرار بود ۱۸ پل تخریب شود که تاکنون ۱۷ پل در سطح کشور در شهرهای مختلف تخریب و حذف شده اما متاسفانه در مورد پل ورودی آزادشهر هیچ نتیجه‌ای اخذ نشده است.

وی تصریح کرد: تقریبا ۸۰ درصد از کارهای مربوط به حذف پل انجام شده و بخشی از  اراضی اطراف این پل برای احداث میدان نیز خریداری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آزادشهر خاطرنشان کرد: سایت زباله در ۹۰۰ متری شهر آزادشهر واقع شده و مشکلات زیست محیطی زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز این موضوع مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت و قول مساعد در این زمینه داده شده که امید داریم این قول عملی شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار گنبدکاووس حسین علی قلی زاده مالیات بر ارزش افزوده شورای اسلامی شهر میانگین درآمد بسیار پایین شهر آزادشهر شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی