Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به‌منظور توسعه همکاری‌های فناورانه و به‌کارگیری متخصصین و مشاورین خبره در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت با شرکت مدیریت و توسعه فناوری پیشرفته طوبی (شتاب‌دهنده) منعقد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت مدیریت و توسعه فناوری پیشرفته طوبی باهدف افزایش بهره‌وری و رفع مسائل و چالش‌های فناورانه و مهندسی متروی تهران، در محورهای مهم کاری از جمله افزایش امنیت اطلاعات و ارتباطات، و همچنین استفاده از پتانسیل ایستگاه‌ها و خطوط برای راه‌اندازی یک مرکز نوآوری و جذب شرکت‌ها و شبکه‌های هوشمند دانش‌بنیان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است تولید قطعات الکترونیکی، ریل و قطار با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، از دیگر محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.
لازم به توضیح است، این تفاهم توسط معاونت طرح و برنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه  به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و افزایش بهره‌وری فضاهای بلااستفاده و رفع نیازمندی‌های فناورانه مترو و ایجاد کسب‌وکارهای نو در حوزه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری، به مدت 4 سال قابل‌اجرا و پیگیری است و در این بازه زمانی در راستای رسیدن به این اهداف، قراردادهای جداگانه‌ای بسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: متروی تهران متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد