Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@20:09:16 GMT

‌کاهش تعرفه واردات ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۰۴۳

‌کاهش تعرفه واردات ضروری است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و خرید و فروش تقریبا انجام نمی‌شود، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، باید تعرفه کاهش یابد و خودروهای با کیفیت وارد شود.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و خرید و فروش تقریبا انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: البته قیمت خودرو نسبت به شب عید حدود 13 تا 14 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام آزاد‌سازی واردات خودرو‌ خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود، گفت: خریداران خرید انجام نمی‌دهند و بازار در انتظار جزئیات چگونگی واردات خودرو از قبیل عوارض است. 

موتمنی بیان داشت: هفته گذشته برخی از رسانه‌ها رشد قیمت خودرو در بازار را اعلام کردند و حتی یکی از رسانه‌ها نوشت که قیمت پراید به 225 میلیون تومان رسیده است این در حالی است که واقعا قیمت پراید به این میزان افزایش نیافت و اگر هم افزایشی صورت گرفت معامله‌ای انجام نمی‌شد. 

* قیمت‌گذاری غیرواقعی برخی خودروهای چینی

وی‌ بیان داشت: ‌‌در صورتی که عرضه متناسب با تقاضا باشد قطعا قیمت‌ها به تعادل می‌رسد در غیر این صورت نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. 

موتمنی در مورد عرضه برخی خودروهای چینی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، گفت: برخی خودرو‌های چینی امروز با قیمت‌های بالای 580 و 900 میلیون تومان در سامانه‌‌های رسمی عرضه می‌شود و حدود 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است در حالی که قیمت واقعی این خودروها نصف این قیمت تعیین شده هم نیست‌، واقعا چه نهادی قیمت این خودروها را تعیین کرده است؟ و واسطه‌گران چقدر قرار است به ازای هر خودرو سود ببرند؟

* ضرورت کاهش تعرفه واردات خودرو

‌موتمنی با بیان اینکه خریدار خودرو به دنبال کیفیت است، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، باید تعرفه کاهش یابد و خودروهای با کیفیت وارد شود. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت‌های فعلی محصولات تولید داخل اظهار داشت: در حال حاضر قیمت پراید 111 در بازار حدود 202 میلیون تومان، قیمت فیدیلیتی حدود یک میلیارد و 220 میلیون تومان و دیگینیتی یک میلیارد و 340 میلیون تومان و 206 تیپ دو حدود 300 میلیون تومان است. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات خودرو میلیون تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • بازار لاستیک ترمز برید