Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@19:09:19 GMT

روز معمار، روز انسان است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۴۳۷

روز معمار، روز انسان است

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره هفته معمار برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره هفته معمار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره با حضور رئیس‌کل دانشگاه سوره، روسای دانشکده‌ها، مدیران، مسئولان، استادان و دانشجویان، روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه سوره حوزه هنری به صورت حضوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، گفت: در دوره‌ای که دانشگاه‌ها به دلیل کرونا مجازی شد، دانشگاه سوره از جمله دانشگاه‌هایی بود که بیشترین تعداد وبینارهای مجازی را داشت و در دانشکده معماری و شهرسازی نیز ده‌ها وبینار در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شد. ما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ وبینار مجازی در دانشگاه سوره داشتیم که میزان استقبال دانشجویان از آن‌ها بسیار زیاد بود. این اتفاقی که به مناسبت هفته معمار در دانشگاه سوره افتاد بسیار امیدبخش و قابل‌توجه بود. از این جهت که به عنوان مکملی در کنار درس‌های دانشجویان، باعث شد تا دانشجویان تجربه‌های جدیدی کسب کنند. به‌خصوص برنامه‌هایی که از دانشگاه خارج شدند و در محیط‌های عملی با افراد صاحب‌نظر در این حوزه حضور پیدا کردند. بخش مهم‌تر این است که دانشجویان به صورت متشکل و گروهی یک کار حرفه‌ای را انجام دادند.

سپس، نجمه دشتکی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره گفت: هرساله در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی، روز معمار را در ایران داریم؛ اما امسال به دلیل تداخل زمانی با ماه مبارک رمضان ۱۹ اردیبهشت‎‌ماه برنامه افتتاحیه هفته معمار را برگزار کردیم و در دانشکده معماری و شهرسازی تنها به یک روز اکتفا نکردیم و ما هفته معمار را داریم و این یکی از نقاط تمایز دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره نسبت به سایر دانشگاه‌هاست که امسال بسیار متفاوت برگزار شد.

وی عنوان کرد: ما توانستیم در چهار حوزه کارآفرینی، آموزشی، پژوهشی و مهارتی برنامه‌هایی داشته باشیم. در حوزه پژوهشی که یکی از نقاط تمایز برنامه امسال بود، ما توانستیم از چهار استاد تمام معروف و به‌نام در حوزه معماری ایرانی ـ اسلامی دعوت کنیم و وبینارهای پژوهشی بسیار خوبی داشته باشیم که خوشبختانه مورد استقبال بسیاری از دانشجویان، حتی در خارج از دانشکده قرار گرفت. در حوزه کارآفرینی توانستیم یک کارگاه بسیار خوب که چگونه دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را به کار تبدیل کنند برگزار کنیم‌.

او ادامه داد: همچنین در حوزه آموزشی توانستیم بازدیدهای بسیار مفیدی را با دانشجویان و استادان دانشکده داشته باشیم و در حوزه مهارتی نیز توانستیم در جهت نیازهایی که دانشجویان در زمینه آموزش نرم‌افزار داشتند، کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم و توانستیم از ظرفیت‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده معماری و شهرسازی به عنوان مدرس استفاده کنیم.

دشتکی در خصوص یکی از نقاط تمایز این دوره نسبت به دوره‌های گذشته گفت: یکی از نقاط تمایز در این دوره هفته معمار، ارتباط بین صنعت و دانشکده بود و ما با همکاری‌ای که با شهرداری منطقه ۱۰ داشتیم، توانستیم مسابقه‌ای را در حوزه بازآفرینی برگزار کنیم که نتیجه بسیار خوبی داشت. از دیگر نقاط تمایزی که در هفته معمار امسال صورت گرفت، این بود که ما توانستیم نیازهای دانشکده را در حوزه زیبایی‌شناسی با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان رفع کنیم و دیوارنگاره بسیار زیبایی را داشته باشیم که ترکیبی از نقاشی و کاشی بوده و مسابقاتی که برگزار شد و اتفاقات بسیار مثبت دیگر.

دشتکی در ادامه گفت: افزایش روحیه کار گروهی و مشارکتی که میان دانشجویان صورت گرفت، یکی از بهترین خروجی‌هایی است که در هفته معمار امسال اتفاق افتاد.

وی در قسمت پایانی سخنان خود از تمامی استادان دانشکده و دانشجویان درخواست کرد که چنانچه برنامه و ایده‌ای را در حوزه ارتقاء کارآفرینی و ارتقاء مباحث فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارند حتماً اعلام کنند.

او گفت: قصد داریم مرکز رشد و کارآفرینی دانشکده را به‌طور جدی پیگیری کنیم تا بتوانیم دانشجویانی با مهارت و حرفه‌ای تحویل جامعه علمی بدهیم‌. در حوزه فرهنگی نیز تصمیم داریم گروه جهادی دانشکده را فعال کنیم و همچنین در حوزه پژوهش قصد داریم کرسی‌های علمی _ ترویجی متنوعی داشته باشیم‌.

در ادامه جلسه، محمد علی‌آبادی پیشکسوت معماری ایرانی و اسلامی گفت: روز معمار در واقع روز انسان است؛ چراکه در سوره هود خداوند می‌فرماید: «آفریدگار شما کسی است که شما را از ارض انشاء کرد و سپس به معماری زمین مسئولیت بخشید». هر نوع صنعتی معماری بوده و معماری یعنی استعدادهای زمین را در خداگونه بودن و خدا را نمایانیدن مسئولیت بخشید. شما هر چه که در این عالم هندسه‌مند و اندازه‌مند نگاه کنید، در حقیقت به وجهی از الله نگاه می‌کنید و خداوند مطلق هندسه است.

وی اضافه کرد: این عالم، عالم ترکیب است و خلق یعنی مهندسی و اندازه‌مندسازی و علم کتاب تا خدا را در این صورت‌های صورمانند پدیدار کنیم. می‌توان اذعان کرد که معماری اسلامی ۸۰۰ سال پیش، امروز قطعاً معماری اسلامی نبوده و معماری اسلامی هزار سال پیش نیز امروز قطعاً معماری اسلامی نیست، بلکه جنازه معماری اسلامی است.

در پایان جلسه، جوایزی به برندگان مسابقات برگزار شده در هفته معمار اهدا شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هفته معمار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هفته معمار دانشکده معماری و شهرسازی معماری اسلامی دانشگاه سوره داشته باشیم هفته معمار برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه