Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم امسال به سبک جدیدی در رشته های مختلف قرآن کریم برای برادران و خواهران بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال برای نخستین بار رشته نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به مسابقات اضافه شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن آنچه در ۱۲ رشته شامل حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ روز از قرآن، حفظ ۱۰ جزء از قرآن، حفظ ۵ جزء از قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی، اذان، دعا خوانی، مدیحه سرایی، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

مجیدی مهر یادآور شد: متقاضیان می‌توانند به طور همزمان نسبت به ثبت نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تمام رشته های حفظ، اذان و دعا خوانی و یک رشته گروهی شامل مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن اقدام کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: مرحله نهایی مسابقات بخش نغمات دینی به میزبانی قزوین در آذر ماه و مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ به میزبانی خوزستان در دی ماه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه بخش نغمات قرآنی یکی از از بخش های پرطرفدار مسابقات است، گفت: داوران ممتاز جمهوری اسلامی ایران برای داوری بخش نغمات دینی در قزوین حاضر خواهند شد.

وی عنوان کرد: آثاری که برای رقابت در بخش نغمات دینی شرکت داده میشود باید به تاییدیه سازمان اوقاف و امور خیریه برسد تا مردم شاهد پخش بهترین نغمات قرآنی باشند. 

وی اضافه کرد: در حوزه های مسابقات بین المللی امسال کشورهای مختلفی را دعوت کرده ایم که شامل برخی از کشورهای آمریکایی و آفریقایی بوده است و از این رو با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مسابقات بین المللی پیشرو باید رکورد گذشته خود را که شرکت ۸۵ کشور بود ارتقا دهد. 

مجیدی مهر افزود: برای نخستین بار  مسابقات قرآن کریم در امریکای لاتین به زبان اسپانیایی پرتغالی و فرانسوی در حال برگزاری است ست که در سال جاری دوره جدید مسابقات قرآنی در کشورهای آمریکایی و آفریقایی نیز برگزار می شود.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کشور گفت مسابقات قرآن کریم امسال با شعار یک کتاب یک امت برگزار می شود تا به دنیا نشان دهد جمهوری اسلامی ایران سرزمین صلح و سلم است و مهمترین هدف ما در برگزاری مسابقات عدالت محوری است. 

وی تاکید کرد آنچه که عدالت محوری در مسابقات را روشن میسازد این است که در برگزاری مسابقه هیچ به میزبانی در نظر نگرفته ایم و از آثار در راستای عدالت ارزیابی می شود. 

مجیدی مهر گفت: در دنیا ۲۷ کشور مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند  که معتبرترین مسابقات قرآن مختص به جمهوری اسلامی ایران است و در طول چهار دهه بیش از ۴۰۰ رتبه ممتاز بین المللی توسط قاریان کشور به ثبت رسیده است.

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: انتظار داریم مجموعه های استان از ظرفیت های خود به منظور انتشار این رویداد بزرگ ملی استفاده کنند و تلاش کنند تا هر چه بهتر این رویداد برگزار گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین قرآن اوقاف سازمان اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات قرآنی مسابقات قرآن امور قرآنی بین المللی مجیدی مهر قرآن کریم بخش نغمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی