Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: زائرسرای احمدبن‌موسی (ع) اگر در کشور عراق به صورت مناسب ایجاد شود، خدمات‌دهی به زائران را تسهیل می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعدازظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان اظهارداشت: مسیری در شلمچه داریم و موکب حضرت احمد ابن موسی(ع) برای آن کار بسیار ویژه‌ای انجام داده است اما باتوجه به وضعیت تابستان و گرمای شدید باید تدابیر لازم برای ایجاد یک پایگاه مناسب‌تر برای زوار در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این موضوعی است که انتظار می‌رود مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران اقدامات اجرایی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: زائرسرای احمدبن‌موسی (ع) اگر در کشور عراق به صورت مناسب ایجاد شود دلگرمی و نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد و این اقدام می‌تواند آمادگی برای ظهور امام زمان عج باشد.

در این نشست نیز علیرضا زینلی رئیس سازمان حج و زیارت فارس در سخنانی گفت: طی سال‌های گذشته بیش از 225 هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند و فارس جزء چهارمین استان برتر کشور در حوزه اعزام زوار به عتبات عالیات بوده و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان 300 هزار نفر باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر موضوع ویزا مطرح باشد نیاز است تا دفتر کنسولگری در شهر شیراز و استان ایجاد شود و مجموعه حج و زیارت با دارا بودن 160 دفتر زیارتی در سطح استان عملیات پیش ثبت نام و تشرف به عتبات عالیات را انجام می‌دهند و در نقاطی که مردم دسترسی برای ثبت‌نام نداشته باشند دفاتر را در مناطق مستقر خواهیم کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت فارس اضافه کرد: باتوجه به اینکه سازمان حج و زیارت مسئول پرواز نیست لذا سازمان هواپیمایی کشور باید در خصوص افزایش تعداد پروازها به عتبات عالیات ورود کند.

زائرسرای استان سمنان در مشهد مقدس احداث شوداستاندار مرکزی: ظرفیت صنایع استان برای تکمیل پروژه زائرسرای مشهدمقدس به کار گرفته شودپروژه زائرسرای استان مرکزی در مشهدمقدس تا پایان سال تکمیل شود

در این نشست نیز غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرداری شیراز در مرز معین شلمچه در دو حوزه اسکان و حمل و نقل مأموریت دارد، شهرداری 50 دستگاه اتوبوس از پارکینگ به نقطه صفری مرزی انتقال می‌دهد که این دستگاه‌ها شامل ماشین‌های آتش نشانی، جرثقیل، تانکرهای آبرسانی، بالابر و خودروهای سواری است‌.

وی اظهار کرد: در خصوص اسکان و اعزام نیرو به مرز شلمچه نیز حضور 700 نفر نیروی انسانی پیش‌بینی شده است.

خرید و احداث یک زمین  جهت ساخت زائرسرای احمد ابن موسی (ع) تا قبل از شروع ایام اربعین، برپایی موکب‌های فرهنگی، بهداشت و تامین دارو و استقرار نیروهای امنیتی ویژه در جهت تأمین امنیت زوار خارجی از دیگر موضوعاتی بود که مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی ستاد اربعین به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عتبات عالیات حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود

احمد بنافی در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

بنافی تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در دشتستان برای تحقق عملی شعار سال از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی گفت: طرح‌های تولیدی و صنعتی و اشتغالزا در دشتستان حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود