Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@21:39:29 GMT

باید جوانان را به ازدواج و فرزند آوری ترغیب کنیم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۱۹۸

باید جوانان را به ازدواج و فرزند آوری ترغیب کنیم

‍‍‍‍‍‍

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت وظایف مهمی را بر دوش دارد که موضوعاتی مانند کنترل جمعیت که در گذشته مطرح شده بود را به اتمام برساند.

 

سیدمحمد حسینی گفت: چندین سال است که رهبر انقلاب به عنوان موضوعی راهبردی درباره سالمند شدن جمعیت کشور و جوانی جمعیت تاکید کرده اند. نباید در آینده با مشکل پیری جمعیت زیادی از کشور مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بر این مبنا دولت و مجلس نیز به میدان آمده اند و بلافاصله پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده دولت هم ورود پیدا کرده و اعتبار لازم را برای اولین بار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

او گفت: ستاد جوانی جمعیت با ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و تقسیم کار هم در حال انجام شدن است. دستگاه‌های مختلف بر اساس عملکردی که دارند اعتبار‌ی خاص به آن‌ها اختصاص پیدا می کند. قانون مجلس را به تمامی استانداری‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ کرده ایم و هر کدام باید به سهم خودشان در این امر اقدام کنند.

به گفته حسینی وزارت بهداشت وظایف مهمی را بر دوش دارد که موضوعاتی مانند کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که در گذشته مطرح شده بودند را به اتمام برساند و به سمت ترغیب و تشویق افراد برای بحث ازدواج و فرزند آوری برود.

او گفت: اکنون فضای مثبتی داریم و باید به جد درباره افزایش فرزند آوری در خانواده‌ها اقدام شود.

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColor White Black Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent BackgroundColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent Transparent WindowColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Transparent Semi-Transparent Opaque Font Size 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% 300% 400% Text Edge Style None Raised Depressed Uniform Dropshadow Font Family Proportional Sans-Serif Monospace Sans-Serif Proportional Serif Monospace Serif Casual Script Small Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد